اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری خبر داد

اشتعال 20 هزار نفر در واحدهای صنعتی چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: در یک هزار و 82 واحد صنعتی این استان بالغ بر 20 هزار و 709 نفر مشغول فعالیت هستند.

اشتعال 20 هزار نفر در واحدهای صنعتی چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، رحمان کرمی بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران با گرامیداشت سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: به برکت انقلاب اسلامی و با برنامه‎ریزی و  تلاش‌های صورت گرفته تعداد واحدهای تولیدی در این استان در بخش صنعت  یک هزار و 82 واحد است که این تعداد واحد با سرمایه‌گذاری یک هزار و 185 میلیارد تومان در این استان ایجاد شده است.

وی ادامه داد: در این تعداد واحد صنعتی بالغ بر 20 هزار و 709 نفر مشغول فعالیت هستند.

کرمی تعداد طرح‎های در دست اجرا در این استان را 600 طرح عنوان کرد و گفت: با اجرا و بهره‌برداری از این تعداد طرح که با سرمایه‌گذاری 3 هزار و 100 میلیارد تومانی در این استان در دست اجراست، 18 هزار و 500 فرصت شغلی ایجاد خواهد شد.

وی تعداد بنگاه‎های برخوردار از تسهیلات بنگاه‌های زودبازده در این استان را  480 واحد عنوان کرد و گفت: با پرداخت 247 میلیارد تومان تسهیلات به این تعداد واحد بالغ بر 4 هزار فرصت شغلی در این استان ایجاد شد.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری در ادامه از رشد 21 درصدی صدور جواز تاسیس در این استان خبر داد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون 161جواز تاسیس با پیش‎بینی سرمایه گذاری افزون بر 3 هزار و 797 میلیارد ریال صادر شده است.

وی با بیان اینکه مجوزهای صادر شده از نظر تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته 21 درصد رشد داشته است، گفت: با اجرایی شدن مجوزهای صادره برای 2 هزار و943 نفر در این استان شغل ایجاد خواهد شد.

کرمی طرح اسید اکریلیک و متیل متاکریلات و انواع خودرو را از جمله مهم‌ترین مجوزهای صادر شده در سال‌جاری برشمرد و گفت: بیشترین پروانه‌های بهره‌برداری شده در گروه صنعتی محصولات غذایی و آشامیدنی، چوب و محصولات چوبی، ساخت کاغذ و محصولات کاغذی، سایر محصولات کانی غیر فلزی، محصولات فلزی فابریکی، ساخت ماشین آلات و تجهیزات، ماشین آلات و دستگاه‌های برقی، رادیو تلویزیون و وسایل ارتباطی است.

وی با اشاره به تحقق تعهد اشتغال این سازمان در سال‌جاری، گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون برای افزون بر 2 هزار و 943 نفر شغل پیش‌بینی شده است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری تعداد معادن فعال این استان را 130 معدن عنوان کرد و افزود: در 9 ماهه گذشته 6.4 میلیون تن تولید از این معادن صورت گرفت که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد 9 درصدی برخوردار است.

وی سیمان، مواد تزئینی، خاک نسوز، سنگ‌ مرمر و سنگ گچ را از جمله تولیدات معادن این استان عنوان کرد و ادامه داد: در بخش معادن این استان بالغ بر 40 میلیارد تومان سرمایه‎گذاری صورت گرفته که در پی این سرمایه‎گذاری یک هزار و 192 فرصت شغلی ایجاد شده است.

کرمی تعداد بافندگان فرش این استان را 100 هزار بافنده اعلام کرد و گفت: این تعداد بافنده بر 50 هزار دار قالی در این استان فرش می‌‎بافند که توان بافت سالانه 400 هزار متر مربع فرش دستبافت را دارا هستند.

وی با بیان اینکه این بافندگان در ده ماهه گذشته 160هزار متر مربع فرش دستباف بافته‌اند، گفت: 80 درصد از بافت‌های صورت گرفته در این استان با کمترین تاثیرپذیری از بحران‌های اقتصادی جهانی از طریق پایانه‌های صادراتی استان‌های همجوار صادر شده است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری در ادامه از رشد 28 درصدی صادرات در این استان طی 10 ماه امسال نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: صادرات تعهد شده امسال این استان 119میلیون دلار بوده که حدود 115 میلیون دلار آن تاکنون محقق شده است.

وی بازارهای صادرات این استان را 21 کشور اعلام کرد و گفت: عراق، آسیای میانه، استرالیا، آلمان، سوریه، بورکینافاسو، نیجریه، چین و گینه از مهم‌ترین کشورهای هدف کالاهای صادراتی این استان است.

کرمی تعداد کالاهای صادراتی این استان را 31 کالا اعلام کرد و گفت: لوازم خانگی، روغن نباتی، کاشی و سرامیک، بادام، سیمان، موکت، مخزن گاز خودرو و خانگی، ماهی قزل آلا از عمده‌ترین کالاهای صادراتی این استان به شمار می‌رود.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول