اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری خراسان‌جنوبی انتقاد کرد

عدم اجرای بهره‌وری پرستاران در مراکز درمانی غیردولتی

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری خراسان‌جنوبی با انتقاد از عدم اجرای قانون ارتقای بهره‌وری پرستاران در مراکز درمانی غیردولتی گفت: این قانون باید برای تمام پرستاران در همه مراکز درمانی اجرا شود.

عدم اجرای بهره‌وری پرستاران در مراکز درمانی غیردولتی
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، بهرام محمودی‌راد صبح امروز در جمع مسئولان خراسان‌جنوبی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری اظهار داشت: در برنامه پنجم توسعه در بخش سلامت و بهداشت نیاز به همت مضاعف وجود دارد.

وی افزود: ارائه خدمات بیشتر به جامعه پرستاری زمینه خدمت بهتر و بیشتر این قشر به عموم مردم را فراهم می‌کند و ما باید زمینه آرامش جسمی و روحی بهتر پرستاران که نقش مهمی در سلامت افراد جامعه دارند را فراهم کنیم.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در چند سال اخیر گام‌های مثبتی در راستای بهبود وضعیت پرستاران در سطح کشور انجام شده است، تصریح کرد: ما شاهد تصویب دو قانون مهم در مورد این جامعه بزرگ در مجلس بودیم.

محمودی‌راد ادامه داد: ارتقای بهره‌وری و طرح تعرفه‌گذاری خدمات پرستاران این دو قانون است که با تصویب آن در مجلس شاهد تحول بزرگی در زمینه ارائه خدمات به پرستاران بودیم.

وی افزود: قانون دوم به دلیل وجود مشکلاتی تاکنون هنوز اجرایی نشده است اما شاهد اجرای قانون بهره‌وری در نظام پرستاری هستیم که این قانون استخدام 23 هزار پرستار در سطح کشور را کلید زد.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری خراسان‌جنوبی یکی از مشکلات نظام پرستاری استان را نداشتن مکان مجزا و مستقل برای فعالیت دانست و گفت: در این زمینه ما نیازمند در اختیار گرفتن زمین و تسهیلات برای ساخت یک ساختمان مجزا هستیم.

*با کمبود پرستار در استان مواجه هستیم

محمودی‌راد کمبود نیروی انسانی را یکی از مشکلات اصلی جامعه پرستاری استان عنوان کرد و افزود: قانون ارتقای بهره‌وری مزایای زیادی داشته است ولی با توجه به کمبود نیروی پرستار در استان از کلیه مزایای این قانون نمی‌توان استفاده کرد.

وی با بیان اینکه قانون ارتقای بهره‌وری جامعه پرستاری در برخی از مراکز درمانی غیردولتی اجرا نمی‌شود، تصریح کرد: به‌عنوان مثال در بیمارستان ارتش این قانون برای پرستاران هنوز اجرایی نشده است.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری خراسان‌جنوبی افزود: این هیئت مدیره در سال 87 اقدام به اخذ مجوز برای ساخت یک بیمارستان با کمک خیران کرده است که ما در راستای ساخت این بیمارستان نیازمند اخذ زمین و تسهیلات ساخت مناسب هستیم.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول