اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

/گزارشی از وضعیت جایگاه CNG در میاندرود/

میاندرود و گهرباران مازندران محروم از جایگاه CNG

خبرگزاری فارس: نبود جایگاه CNG در نقاط مرکزی میاندرود به ویژه گهرباران، مردم 30 روستا را با مشکل مواجه کرده است.

میاندرود و گهرباران مازندران محروم از جایگاه CNG
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان میاندرود، نبود جایگاه سوخت CNG در نقاط مرکزی شهرستان میاندرود باعث بروز مشکلاتی برای مردم کشاورز این منطقه شده است.

در این منطقه از میاندرود 30 روستا مستقر هستند که 35 هزار نفر در این روستاها زندگی می‌کنند و اغلب به خاطر اشتغال به کشاورزی و دامپروری معمولاً کمتر به نقاط شهری استان سفر می‌کنند.

مردم این روستاها که اغلب در بخش گهرباران شهرستان میاندرود واقع شده‌اند به‌خاطر وجود مسافت 30 کیلومتری از مرکز شهرستان با مشکل سوخت‌گیری گاز طبیعی مواجه هستند.

یکی از اهالی این منطقه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در میاندرود وجود امکانات اولیه روستایی را باعث دلگرمی مردم برای ادامه زندگی در روستاها دانست و در این مورد ساخت یک جایگاه CNG در این منطقه محروم را خواسته اصلی مردم زحمتکش این روستاها اعلام کرد.

محمدرضا عابدی با اشاره به مسافت زیاد این منطقه با نخستین جایگاه سوخت گاز طبیعی، آن را موجب هدر رفتن میزان زیادی از سوخت خودروها عنوان کرد.

وی ادامه داد: من برای سوخت‌گیری اتومبیل خود باید از نقاط ساحلی تا جایگاه شهرداری شهر سورک بروم و زمانی که باز می‌گردم میزان زیادی از سوخت را از دست داده‌ام.

* ساخت جایگاه گاز طبیعی موجب پیشرفت و توسعه منطقه می‌شود

عابدی ادامه داد: منطقه گهرباران با وجود دارا بودن استعداد فراوان همچنان محروم است و خواهش ما از مسئولان این است که با ساخت امکانات زیرساختی به توسعه این منطقه کمک کنند.

در این مورد خلیل محمدی یکی دیگر از روستائیان شهرستان میاندرود میزان سوخت سهمیه‌ای خودرو‌های شخصی را کافی ندانست و گفت: برای اینکه بنزین جوابگوی نیاز سوخت مردم منطقه باشد ناچاریم که از گاز طبیعی نیز در کنار بنزین استفاده کنیم، اما نبود جایگاه CNG در منطقه نیز موجب بروز مشکل برای مردم شده است.

وی از استاندار مازندران و مسئولان شرکت پالایش و پخش خواست تا با احداث جایگاه گاز طبیعی در بخش گهرباران میاندرود به این مشکل مردم زحمتکش و روستایی توجه کنند.

محمدی اذعان داشت: مسئولان با توسعه متوازن نقاط مختلف شهرستان میاندرود می‌توانند موجبات توسعه همه جانبه این منطقه را فراهم کنند و با کارگروهی گره از مشکلات مردم باز کنند.

به گزارش فارس، شهرستان میاندرود در حال حاضر دارای یک جایگاه سوخت طبیعی در شهر سورک است که با تلاش شهرداری این شهر ساخته شده است .

همچنین جایگاه دوم گاز طبیعی این شهرستان نیز در روستای بادله و در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد، اما هر دو این تاسیسات در نقاط جنوبی شهرستان ساخته شده است و نیاز به یک جایگاه گاز طبیعی در بین روستائیان بخش گهرباران با 35 هزار نفر مشاهده می‌شود.

انتهای پیام/ن۱۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول