اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای فرهنگ عمومی بهبهان:

هجرت پیامبر سرآغاز تحولات مهم سیاسی است

خبرگزاری فارس: رئیس شورای فرهنگ عمومی بهبهان با اشاره به قرار گرفتن در آغاز ماه ربیع‌الاول گفت: هجرت تاریخ‌ساز نبی خاتم سرآغاز تحولات مهم فرهنگی و سیاسی است.

هجرت پیامبر سرآغاز تحولات مهم سیاسی است
به گزارش خبرگزاری فارس از بهبهان، حجت‌الاسلام عبدالرضا ابوعلی صبح امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی که در محل اداره فرهنگ و ارشاد این شهرستان برگزار شد، به آغاز ماه ربیع‌الاول اشاره و اظهار کرد: ماه ربیع‌الاول آغاز هجرت پیامبر اسلام از مکه به مدینه است.

وی افزود: این ماه برای مسلمانان ماهی بسیار عزیز، گرانبها و ارزشمند تلقی می‌شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی بهبهان تصریح کرد: هجرت تاریخ‎ساز نبی خاتم سرآغاز تحولات مهم فرهنگی و سیاسی بوده که همواره این امر دیگر وقایع و رویدادهای اجتماعی و دینی را در اسلام و جهان رقم زد.

وی اضافه کرد: حرکت رسول اعظم(ص) تأسیس حکومت اسلامی و بنای پایگاه مردم مسجد، هم‌چنین اقامه نماز جمعه مهم‌ترین برنامه اجتماعی سیاسی وی بود.

ابوعلی خاطرنشان کرد: از دیگر اقدامات رسول اکرم(ص) ارسال نامه‌هایی به پادشاهان و زمامدارانی مانند امپراطوری بزرگ ایران و امپراطوری روم بود.

وی ادامه داد: این مهم نشان‌ دهنده جهانی بودن دین مبین اسلام بوده که همواره بسیاری از امامان بعد از پیامبر(ص) سعی در حفظ و ترویج آن داشتند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی بهبهان در بخش دیگری از سخنان خود به جامعیت و قدرت سیاسی و دینی کشورمان اشاره کرد و افزود: ایران اسلامی هرگز به فکر تسلیم در برابر نظام سلطه نبوده و هر روز با اقتدار بیشتر در مسیر رشد و بالندگی حرکت کرده است.

وی عنوان کرد: همه کشورها و ملت‌های جهان امروز باید این را بدانند که در صورت دست‌ درازی به آرمان‌های والای نظام، انقلاب و اسلام با مردم رو به رو خواهند بود.

خطیب جمعه بهبهان در بخش دیگری از سخنان خود به انتخابات مجلس نهم نیز اشاره‌ای داشت و گفت: انتخابات مظهر مردم‌سالاری در نظام بوده و مهم‌ترین کارکرد انتخابات نیز خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان است.

وی بیان کرد: چرا که حضور پرشور مردم در واقع دشمنان را ناکام می‌کند، از این‌رو همه باید حضور حداکثری داشته و مسئولان نیز زمینه این مشارکت را فراهم کنند.

انتهای پیام/ج20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول