اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بافق:

بلوغ فکری و علمی بعد از انقلاب بی‌نظیر است

خبرگزاری فارس: امام جمعه بافق گفت: بلوغ فکری و علمی پس از پیروزی انقلاب اسلامی جلوه بیشتری داشته و بی‌نظیر است.

بلوغ فکری و علمی بعد از انقلاب بی‌نظیر است
به گزارش خبرگزاری فارس از بافق، حجت‌الاسلام سیدجواد سلیمانی عصر امروز در نشست شورای عالی قشر بسیج در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بافق با اشاره به ارزش علم و عالم از دیدگاه مکتب اسلام اظهار داشت: جایگاه علم و دانش در اسلام بی‌نظیر است زیرا خداوند متعال در قرآن کریم از قلم به عنوان یکی از ابزار علم سوگند یاد می‌کند ضمن اینکه این کتاب آسمانی با دستور به خواندن آغاز می‌شود.

وی همچنین با اشاره به جایگاه علم و دانش در کشورمان خاطرنشان کرد: بلوغ فکری و علمی پس ازپیروزی انقلاب اسلامی جلوه بیشتری یافته و تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی در این شهرستان از برکات انقلاب اسلامی است.

سلیمانی همچنین با اشاره به نقش بسیج اساتید در دانشگاه‌ها یادآور شد: اساتید بسیجی امروز در سنگر علم و دانش رسالت بسیار مهم و سنگینی بر عهده دارند و پیشگامان جنگ نرم دشمنان به شمار می‌روند.

امام جمعه بافق افزود: اساتید بسیجی امروز باید در مقابله با جنگ نرم دشمنان انقلاب اسلامی تلاش وافری درسطح دانشگاه‌ها انجام دهند و ضمن آگاه‌سازی نسل جوان و دانشجو از خطر دشمن، از هجمه‌های متعدد فرهنگی جلوگیری کنند.

سلیمانی، تکیه بر هویت اسلامی ایرانی را عامل پیروزی جوانان در میدان جنگ نرم دانست و تصریح کرد: مسئولان باید تمام تلاش و همت خود را برای تقویت هویت دینی جوانان ایران اسلامی به کار گیرند.

امام جمعه بافق تاکید کرد: دانشجویان و اساتید دانشگاه باید در مقابل همه دسیسه‌های دشمن بصیر و هوشیار باشند تا بتوانند توطئه‌های دشمن را یکی پس از دیگری خنثی کنند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بافق نیز در این نشست با اشاره به تغییر ماهیت تهدیدات علیه انقلاب و نظام اعلام کرد: مقابله با تهدیدات نرم و عمق‌بخشی داخلی به عنوان ماموریت رده‌های مختلف نیروی مقاومت بسیج به این نیرو ابلاغ شده است.

بمانعلی باقیان با بیان اینکه مقابله با تهدیدات نرم و عمق‌بخشی داخلی به عنوان تدبیر رهبر معظم انقلاب در دستور کار سپاه و بسیج قرار گرفته است، تغییر و تحولات ساختاری در سپاه و بسیج را که عمدتا در نیروی زمینی و نیروی مقاومت بسیج روی داده است، در راستای همین تدبیر برشمرد.

وی با اشاره به نقش بصیرت ‌دهی بسیج اساتید ‌ به دانشجویان در برابر تهدیدات دشمن افزود: در فضای جنگ نرم وظیفه بسیج اساتید بسیار سنگین است و باید استادان دانشگاه به‌عنوان افسران جنگ نرم عمارگونه در کلاس‌های درس حاضر شوند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بافق اضافه کرد: برپایی جلسات صالحین در بسیج دانشجویان و اساتید به بصیرت‌افزایی در محیط دانشگاه کمک می‌کند و باید به این جلسات توجه جدی کرد.

وی همچنین با تبیین تهدیداتی که تاکنون متوجه انقلاب اسلامی بوده است، این تهدیدات را در هر دهه متفاوت ارزیابی کرد و گفت: در آستانه دهه چهارم انقلاب اسلامی تهدیدات از نوع سیاسی، اقتصادی و فرهنگی است.

باقیان تاکید کرد: سپاه و بسیج در این عرصه ماموریتی دارند که نمی‌توانند با این موضوع به سادگی برخورد کرده و با غفلت از کنار آن بگذرند بلکه باید تهدیدات را به خوبی رصد و آمادگی‌های لازم را برای مقابله با این تهدیدات ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی با سرعت در حال گسترش است، تاکید کرد: باید خود را با تغییرات و تحولات پیرامونی تطبیق دهیم.

باقیان تغییر شرایط محیطی برای بسیج و سپاه را ماهیت تهدیدات علیه انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: امروز همه تحلیل‌گران بر این نظرند که تهدیدات از جنس سخت و نظامی و نیمه سخت امنیتی به تهدیدات نرم تبدیل شده است.

وی بر لزوم ارتقای دانش و بینش دینی و سیاسی بسیجیان تاکید کرد و اظهار داشت: کسی که می‌خواهد مدافع انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن باشد باید بتواند شبهات و تهدیدات را به خوبی تجزیه و تحلیل کند.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول