اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با قراردادی 100 میلیارد تومانی

خوزستانی‌ها تجهیزات صنعت‌ نفت جنوب را تولید می‌کنند

خبرگزاری فارس: تفاهمنامه چهارجانبه تولید قطعات یدکی مورد نیاز شرکت مناطق نفت‌خیز جنوب تا حداقل 100 میلیارد تومان با تولید کنندگان خوزستانی منعقد شد.

خوزستانی‌ها تجهیزات صنعت‌ نفت جنوب را تولید می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، در سومین نمایشگاه نفت، گاز و پتروشیمی تفاهمنامه‌ای چهارجانبه میان استانداری خوزستان،‌ شرکت مناطق نفت‌خیز جنوب،‌ انجمن سازندگان تجهیزات نفت،‌ گاز و پتروشیمی خوزستان و شرکت شهرک‌های صنعتی منعقد شد، براساس این تفاهمنامه، سازندگان خوزستانی تجهیزات صنعت ‌نفت در مدت دو سال و با حداقل 100 میلیارد تومان تجهیزات مورد نیاز شرکت مناطق نفت‌خیز جنوب را تولید می‌کنند.

* رونمایی از نخستین توربین داخلی

در سومین نمایشگاه صنعت نفت، گاز و پتروشیمی هم‌چنین نخستین توربین ساخت داخل رونمایی شد. ساخت این توربین پیش از این در انحصار کشور آمریکا بوده است، در نخستین نمایشگاه صنعت نفت در سال 88 تیغه توربین، در سال گذشته روتور توربین و امسال نیز توربین به طور کامل رونمایی شد.

این توربین مشابه نمونه آمریکایی با 3 هزار و 800 اسب بخار و حدود 5 میلیون دلار قیمت ساخته شده، که قدرت آن را به 4 هزار و 500 اسب بخار افزایش و یک سوم نمونه خارجی قیمت دارد.

 

* ترسی از تحریم نداریم

استاندار خوزستان در آیین سومین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی خوزستان با اشاره به تحریم‌های نفتی ایران توسط اروپایی‌ها گفت: ترسی از محدودیت‌ها و تحریم‌ها نداریم و این تحریم‌ها موجب پیشرفت بیشتر ما شده است.

سید‌جعفر حجازی افزود: با وجودی که فضای تحریم‌ها توسط دشمن ایجاد شده است، اما آثار اشتباهات مکرر کشورهای استکباری هم‌چنان دیده می‌شود.

وی ادامه داد: برخلاف تحریم‌های اعمال شده اروپایی‌ها، هیئت‌های علمی از کشورهای صنعتی دیگر وارد کشور می‌شوند.

حجازی اظهار کرد: با توجه به جایگاه مهم نفت در نظام پیشرفته کشور، باید از ظرفیت‌ها به نحو احسن استفاده کرد.

وی غرب و کشورهای استکباری را در انزوا دانست و گفت: با وجود تلاش‌های بسیار، این کشورها هنوز نتیجه‌ای نگرفتند و میان آنها اجماع وجود ندارد به طوری که دچار چالش‌های داخلی هستند.

انتهای پیام/ج20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول