اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال‌جاری محقق شد

تولید روزانه 3 میلیون بشکه نفت توسط مناطق نفت‌خیز جنوب

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب از تحقق تولید 3 میلیون بشکه نفت از ابتدای سال‌جاری تاکنون خبر داد.

تولید روزانه 3 میلیون بشکه نفت توسط مناطق نفت‌خیز جنوب

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، هرمز قلاوند ظهر امروز در آیین گشایش سومین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی خوزستان اظهار کرد: از ابتدای امسال تا کنون تولید 3 میلیون بشکه نفت در روز توسط شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب محقق شده که معادل 99.8 درصد برنامه تصویب شده از سوی هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران است.

وی افزایش تعداد دکل‌های حفاری از 39 به 46 دستگاه، بهره‌برداری از پروژه توسعه نفت میدان مسجدسلیمان و راه‌اندازی واحدهای نمک‌زدایی و فرآورشی را از دلایل این موفقیت دانست و افزود: لرزه‌نگاری سه ‌بعدی میدان نفتی اهواز، راه‌اندازی مرکز ازدیاد برداشت نفت، افزایش تزریق گاز به میدان آغاجاری، نصب سه دستگاه تلمبه درون‌چاهی و راه‌اندازی دو دستگاه فرآورش سیار نفت نیز از دستاوردهای این شرکت در سال‌جاری است.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب هم‌چنین گفت: ساخت 11 هزار و 400 قلم کالای کاربردی در صنعت‌نفت به بخش خصوصی واگذار می‌شود، سازندگان داخلی می‌توانند با اعلام آمادگی و ارائه توانمندی خود در مناقصه‌های مربوط شرکت کنند.

وی با اشاره به اینکه در 10 سال گذشته حدود 3 هزار قلم کالای مورد نیاز مناطق نفت‌خیز جنوب در داخل طراحی و بومی‌سازی شده بود، افزود: با رویکرد جدید در سال‌جاری سفارش ساخت نزدیک به 7 هزار قلم کالای تخصصی به سازندگان داخلی داده شد که تا پایان سال آینده در اختیار واحدهای متقاضی این شرکت قرار می‌گیرد.

قلاوند افزود: مناطق نفت‌خیز جنوب سالانه 600 مناقصه برگزار می‌کند و 75 درصد از حجم قراردادهای پروژه‌های نگه‌داشت تولید مربوط به تامین کالا و تجهیزات است که فرصت مناسبی برای حضور سازندگان داخلی به شمار می‌آید.

در نمایشگاه نفت، گاز و پتروشیمی که از امروز تا 12 بهمن در اهواز برگزار می‌شود، 200 شرکت از سازندگان بزرگ تجهیزات صنعت‌نفت حضور دارند.

انتهای پیام/ج20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول