اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دی ماه امسال صورت گرفت

تولید 311 دقیقه برنامه رادیویی و تلویزیونی در خراسان شمالی

خبرگزاری فارس: صدا و سیمای خراسان شمالی با تولید و پخش 311 دقیقه برنامه رادیویی و تلویزیونی و 16 خبر و گزارش تصویری در دی ماه امسال این استان را در شبکه های سراسری رادیویی و تلویزیونی معرفی کرد.

تولید 311 دقیقه برنامه رادیویی و تلویزیونی در خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی صدا و سیمای خراسان شمالی، 96 دقیقه گزارش رادیویی زنده و تولیدی در شبکه‌های سراسری صدا، 215 دقیقه برنامه تلویزیونی زنده و تولیدی در شبکه‌های مختلف سیما در دی ماه به روی  آنتن رفت.

16 خبر و گزارش تصویری و ارتباط زنده با شبکه خبر از دیگر اقدامات صدا و سیمای خراسان شمالی در حوزه خبر است.

معرفی مطلوب‌تر جاذبه‌ها، قابلیت‌ها و اقدامات صورت گرفته در استان از اولویت‌های رسانه در تولید و پخش برنامه های رادیویی و تلویزیونی در شبکه‌های سراسری است.

خبر دیگری نیز حاکی است، استاد و ارزیابِ خبر صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران  معیار و ملاک ارزیابی اخبار را توجه به نیاز و خواسته مخاطبان و جلب رضایت مخاطب عنوان کرد.

محمد جهانگیری در نشست صمیمی با عوامل خبر مرکز خراسان شمالی گفت: مخاطبان، صاحب کارِ رسانه هستند و رفع نیاز اطلاعاتی آن‌ها، زیربنای تولید یک مجموعه خبری است.

وی باورپذیر بودن گزارش یک خبرنگار برای مردم را، هنر خبرنگار دانست و  افزود:  هرگاه مردم از خبرنگار  رو راستی ببینند، مطمئناً خبر او را می‌پذیرند.

وی سیاه نمایی صِرف و سفید نمایی موضوعات خبری را مردود خواند و گفت: هیچ اتفاق و خبری، سفید یا سیاهِ صِرف نخواهد بود و هر خبری، جنبه‌های خوب و بد زیادی دارد که باید اطلاع رسانی شود.

جهانگیری در ادامه تحقیق را مهم‌ترین رکن در تولید محتوایی یک خبر عنوان و اضافه کرد: خبری که محتوایی نداشته باشد، نباید از تلویزیون پخش شود.

مشاور عالی معاون سیاسی صدا و سیما و مدیر نظارت و ارزیابی واحد مرکزی خبر هم ضعف در تولیدات خبری را بی احترامی به مخاطب عنوان کرد و گفت: هم‌اکنون مجموعه‌های خبریِ 32 استان از نظر کیفیت نسبت به گذشته، تغییرات محسوسی کرده است.

معلم طاهری، مجموعه خبری خراسان شمالی را با توجه به امکانات و نوپا بودن در مقایسه با سایر استان‌ها، قابل قبول دانست و اظهار داشت: با وجود نیروهای جوان و مستعدِّ این مجموعه، انتظار است جایگاه خبر خراسان شمالی در مقایسه با استان‌های دیگر بهتر شود.

معاون اطلاعات و اخبار خراسان شمالی نیز در این نشست با اشاره به افزایش بخش‌های خبری صدا و سیمای استان، "مردم محوری" را مهم‌ترین رویکرد واحد خبر خراسان شمالی دانست.

مختار فرزادی گفت: برای ارتقای کیفیت اخبار، از خبرنگاران خواسته شده است از تهیه خبر از مدیران و مسئولان در اتاق و پشت میز کارشان خودداری کنند و هر مدیر اداره بهتر است در حوزه فعالیت خود  توضیحات را  ارائه کند.

وی از مسئولان واحد مرکزی خبر خواست با حضور بیشتر در مرکز خراسان شمالی و ارائه آموزش‌های لازم،  سطح کمّی و کیفی اخبار استان را افزایش دهند.

انتهای پیام/ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول