اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت آموزش و پرورش صورت گرفت

برگزاری همایش آسیب‌های اجتماعی در رفسنجان

خبرگزاری فارس: به همت آموزش و پرورش همایش آسیب‌های اجتماعی در سالن شهدای دانش‌آموز شهرستان رفسنجان برگزار شد.

برگزاری همایش آسیب‌های اجتماعی در رفسنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، محمد حسینی‌نسب مدیر آموزش و پرورش رفسنجان پیش از ظهر امروز در همایش آسیب‌های اجتماعی اظهار کرد: معضلات دامنگیر جوانان و نوجوانان تبدیل به آسیب‌های اجتماعی شده و موجب خلل در خانواده و جامعه است.

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش به تنهایی نمی‌تواند از پس این بار مسئولیت و کشاندن دانش‌آموزان به سمت و سویی مثبت بر آید و کمک همگان را می‌پذیرد تا چاره‌ای برای درمان این معضلات بیندیشیم.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان رفسنجان بیان کرد: بنا به فرموده امام خمینی (ره) باید آموزش و پرورش را دریابیم و دانشگاه دیر است.

حسینی‌نسب با بیان اینکه استفاده از فکر و اندیشه همگان برای پیشگیری از معضلات و آسیب‌های اجتماعی می‌تواند به رشد و بالندگی فرزندان ما کمک کند، عنوان کرد: امروزه ناخواسته در جامعه ما مواردی سرایت یافته است که باید راهکارهای مناسبی برای رفع آن‌ها پیدا کنیم.

مدیر آموزش و پرورش رفسنجان از ماهواره به عنوان مهمان ناخوانده خانواده‌ها یاد کرد، گفت: طبق پژوهش‌های انجام شده 30 درصد خانواده‌های ایرانی از ماهواره استفاده می‌کنند و 90 درصد تماشاگر فیلم‌ها و سریال‌هایی هستند که هویت اصیل مسلمانی و ایرانی را تحت‌الشعاع قرار داده‌اند.

وی افزود: دانش‌آموزانی که به تماشای چنین برنامه‌هایی می‌نشینند با حالات افسردگی و خمودگی بر سر کلاس درس می‌آیند و چگونه معلم می‌تواند به تنهایی نقش معرفتی در آن‌ها ایجاد کند.

حسینی‌نسب از وجود 4 میلیون و 500 هزار گیرنده ماهواره غیرمجاز در کشور خبر داد و بیان کرد: شبکه‌هایی که در صدد تخریب خانواده‌ها بر آمده‌اند، برای براندازی آنها راهی جز نداشتن آن در خانه نیست و پدر و مادری که ماهواره در خانه نداشته باشد، فرزندش به آسیب‌های اجتماعی دچار نمی‌شود.

وی از جامعه پزشکی و نیروی انتظامی خواست در راستای کاهش تنش‌ها و آسیب‌ها با آموزش و پرورش همکاری کنند و بار سخت ایجاد معنویت در فضای آموزشی را همراه با آموزش و پرورش به دوش بکشند.

حسینی‌نسب خاطرنشان کرد: با وجود تمام معضلات و آسیب‌های یاد شده خوبی‌ها و نکات مثبت زیادی هم در بین فرزندان و دانش‌آموزان دیده می‌شود و در حال حاضر 16 درصد از دانش‌آموزان و چهار در صد از فرهنگیان در بحث حفظ قرآن فعالیت دارند و رفسنجان نخستین شهر استان کرمان است که این آمار را اعلام کرده است.

رئیس آموزش و پرورش رفسنجان اظهار کرد: با وجود تمام نکات مثبت حتی یک قربانی هم در راستای معضلات اجتماعی و آسیب‌های آن زیاد است.

انتهای پیام/ج۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول