اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گفت و گوی فارس با یک داور مطرح شد

خورشیدی: اشتباهات داوری سهوی است / اخلاق را زیر پا نمی‌گذاریم

خبرگزاری فارس: داور ملی فوتبال مازندران گفت: داور هم یک انسان است و در یک لحظه باید تصمیم بگیرد و شاید هم این تصمیم بر ضرر تیم دیگر باشد ولی به هیچ عنوان وجدان اخلاقی خود را زیرپا نمی‌گذارد و اگر اشتباهی در داوری و قضاوت صورت گیرد حتما سهوی است.

خورشیدی: اشتباهات داوری سهوی است / اخلاق را زیر پا نمی‌گذاریم

اشکان خورشیدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری بیان داشت: در حال حاضر نسبت به گذشته کمیته داوران فدراسیون فوتبال در مسابقات مختلف داوران جوانی را برای قضاوت انتخاب می‌کنند.

وی بیان داشت: انتخاب داوران جوان برای قضاوت در لیگ‌های برتر و آزادگان از اقدام‌های خوب کمیته داوران است که این اقدام پسندیده می‌تواند به فوتبال ایران کمک کند.

خورشیدی تصریح کرد: در حال حاضر نیمی از داوران لیگ برتر و لیگ آزادگان جوان هستند که این اقدام می‌تواند در رشد و توسعه داوری فوتبال کشور در سطح بین المللی مفید باشد.

این داور ملی گفت: داور هم یک انسان است و در یک لحظه باید تصمیم بگیرد و شاید هم این تصمیم بر ضرر تیم دیگر باشد ولی به هیچ عنوان وجدان اخلاقی خود را زیرپا نمی‌گذارد و اگر اشتباهی در داوری و قضاوت صورت گیرد حتما سهوی است.

خورشیدی از حمایت‌های غلامرضا بهروان رئیس هیئت فوتبال مازندران در توسعه فوتبال استان تشکر کرد و افزود: در روز تست‌گیری داوران لیگ او به عنوان تنها رئیسی بود که با توجه به مشغله کاری در ورزشگاه حضور داشت و حضورش موجب دلگرمی و انگیزه بیشترم در تست‌گیری داوران شد.

وی گفت: وضعیت داوری در سال جاری نسبت به سال‌های گذشته بسیار  بهتر شده و تلاش کمیته داوران فدراسیون فوتبال این است که با فراهم کردن امکانات و شرایط لازم داوران با تمرکز بیشتری به قضاوت بپردازند.

داور ملی فوتبال کشورمان با تقدیر از حسین عسگری  نایب رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال، از زحمات و حمایت‌های غلام‌حسین بهنیا، عباس بهروش، ناصر دلخواه،  محمد حسین‌زاده، محمد علیزاده، رحمان رحمان‌نژاد و حسن حسن‌زاده  که در رشد داوری‌اش موثر بودند، تشکر کرد.

به گزارش فارس، اشکان خورشیدی از داوران ملی فوتبال کشور و اهل شهرستان ساری بوده و 32 سال سن دارد.

این داور جوان در لیگ برتر فوتبال کشور در فصل جاری در پنج بازی به عنوان داور وسط و سه بازی نیز داور چهارم بوده و در لیگ دسته یک فوتبال کشور در هشت بازی حساس نیز به عنوان داور وسط قضاوت کرد.

انتهای پیام/ش20

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول