اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر دارالقرآن کریم تبلیغات اسلامی استان بوشهر:

ترویج فعالیت‎های قرآنی با نگاه محرومیت‎زدایی است

خبرگزاری فارس: مدیر دارالقرآن کریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: رویکرد ما در برنامه‎ها و سیاست‎های این مجموعه توسعه فعالیت‎های آموزشی با نگاه محرومیت‎زدایی است.

ترویج فعالیت‎های قرآنی با نگاه محرومیت‎زدایی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر رضا نجفی پیش از ظهر امروز در نشست با استاندار بوشهر اظهار داشت: پیگیری این فعالیت‎ها با نگاه محرومیت‎زدایی از دیگر سیاست‎های مهم این مرکز است که در همین راستا دو سال است که برنامه‎های مرکز در این حوزه در روستاها متمرکز شده است.

وی افزود: ترویج قرآن از طریق شیوه‎های آموزشی با حساسیت در دستور کار و پیگیری است.

نجفی یادآور شد: بیش از 30 موسسه قرآنی در استان ثبت شده است یا شماره رسمی گرفتهاند و یا مراحل ثبت را می‌گذرانند.

مدیر دارالقرآن کریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: همچنین 70 خانه قرآن در استان فعال است که بالهای اجرایی این مرکز محسوب می‎شوند.

وی بیان کرد: حفظ قرآن یکی از برنامه‎های شاخص امسال این مرکز در استان است که با اجرای مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر الزام اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن، استقبال چشمگیری از این برنامه در استان شده است.

نجفی ادامه داد: سال گذشته زیر 50 نفر برای شرکت در آزمون‌های حفظ در استان نام‎نویسی کردند که این تعداد امسال به 130 نفر رسیده است.

وی با اشاره به رشد 100 درصدی شرکت‎کنندگان در آزمون حفظ قرآن کریم اظهار داشت: به حافظان قرآن مطابق با میزان حفظ، مدارک لیسانس، فوق‌لیسانس و دکترا اعطا می‎شود.

مدیر دارالقرآن کریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: در کنار برنامه‎های حفظ و قرائت توسعه مفاهیم و تفسیر نیز در دستور کار قرار گرفته است.

نجفی با اشاره به برگزاری مسابقه سالانه نورالهدی در استان بوشهر اضافه کرد: سال گذشته 150 نفر در این مسابقه شرکت کردند که این تعداد امسال به 600 نفر رسیده است.

وی افزود: در این زمینه توانسته‎ایم رتبه سوم کشور را بدون در نظر گرفتن ترکیب آمایشی از آن خود کنیم.

نجفی تاکید کرد: عزم مجموعه قرآنی در استان بوشهر این است که با حمایت بیشتر مسئولان بتوانیم در این عرصه توسعه فراگیری در استان داشته باشیم.

انتهای پیام/صا20 /د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول