اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت دیلم مطرح کرد

آمادگی مراکز بهداشتی دیلم برای ارائه خدمات نوروزی

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیلم گفت: مدیران مراکز بهداشتی و درمانی باید آمادگی لازم برای ارائه خدمات بهداشتی درمانی در ایام نوروز را داشته باشند.

آمادگی مراکز بهداشتی دیلم برای ارائه خدمات نوروزی

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، عبدالحسین ناصری صبح امروز در جمع مدیران مراکز بهداشتی اظهار داشت: سرپرستان مراکز باید بر نحوه آمارگیری و سرشماری درب خانوار توسط بهورزان و کاردانان در روستاها نظارت داشته باشند تا این سرشماری با دقت و حساسیت بیشتری انجام شود.

وی افزود: داشتن آمار جمعیتی صحیح برای برنامه‌ریزی، اتخاذ سیاست‌ها و ارتقای شاخص‌های بهداشتی بسیار ضروری و مهم است.

ناصری با اشاره به نزدیک شدن به پایان سال و ضرورت تهیه و تدوین برنامه عملیاتی سال آینده تصریح کرد: سرپرستان مراکز یک برنامه عملیاتی تمرینی برای هر واحد بهداشتی در مرکز خود تهیه و به شبکه ارسال کنند.

رئیس شبکه بهداشت دیلم در ادامه از سرپرستان مراکز بهداشتی درمانی خواست تا بر نحوه استانداردسازی و چیدمان وسایل و تجهیزات در خانه‌های بهداشت نظارت بیشتری داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه سرشماری جمعیت روستایی این شهرستان از نیمه بهمن ماه آغاز می‌شود، افزود: مدیران مراکز بهداشتی و درمانی باید آمادگی لازم برای ارائه خدمات بهداشتی درمانی در ایام نوروز را داشته باشند و کمبودها و نیازمندی‌های خود را تا پایان بهمن‌ماه جاری به شبکه ارسال کنند.

این مقام مسئول بیان داشت: یک جلسه درون‌بخشی با حضور سرپرستان مراکز، بیمارستان و اورژانس 115 برای هماهنگی و برنامه‌ریزی در ایام نوروز برگزار شود.

ناصری با اشاره به آمار رو به افزایش تعداد مراکز غذاهای بیرون‌بر در سطح شهر دیلم تاکید کرد: سرپرستان مراکز شهری حضرت فاطمه (س) و امام رضا (ع) نظارت مستمر و دقیق‌تری بر محل‌های عرضه غذاهای بیرون‌بر داشته باشند.

وی بر استفاده اماکنی نظیر رستوران‌ها، غذاهای بیرون‌بر و آش فروشی‌ها از ظروف یکبار مصرف گیاهی تاکید کرد و خواستار برخورد بازرسان بهداشت محیط با استفاده‌کنندگان از ظروف یکبار مصرف پلاستیکی شد.

رئیس شبکه دیلم بر رعایت نظافت مراکز بهداشتی درمانی تاکید کرد و اظهار داشت: نظافت مراکز بهداشتی درمانی با همفکری بهداشت محیط مرکز با نظارت بیشتر بر گردگیری در و پنجره، تجهیزات و وسایل انجام شود. 

انتهای پیام/صا20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول