اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان عنوان کرد

2400 کلاس درس در قم نیازمند هوشمند‌سازی

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: در حال حاضر دو هزار و 400 کلاس درس در قم نیازمند هوشمندسازی است.

2400 کلاس درس در قم نیازمند هوشمند‌سازی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محمدحسین امین‌جعفری در هشتمین جلسه شورای اداری استان که شنبه شب در سالن جلسات استانداری قم برگزار شد به ارائه گزارشی در خصوص هوشمند‌سازی مدارس پرداخت و ابراز داشت: به دنبال فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر ایجاد تحول بنیادین در آموزش و پرورش، بعد از حدود پنج سال تحقیق و پژوهش و 22 جلسه بحث و گفت‌وگو در شورای عالی انقلاب فرهنگی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به تصویب رسید و در 22 آذر توسط ریاست جمهوری رونمایی شد.

وی با بیان اینکه یکی از مباحث مهم این سند هوشمندسازی مدارس و تجهیز مدارس به فناوری‌های روز است، خاطرنشان کرد: بر اساس فرمایشات حضرت امام(ره) و منویات مقام معظم رهبری و سیاست‌های کلی‌ نظام و سند چشم‌انداز، «برنامه درس ملی و قانون پنج ساله توسعه» طراحی و عملیاتی شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان تاکید کرد: در این برنامه معلم نقش کلیدی و کتاب جایگاه خاص خود را دارد و هدف‌گذاری برای آموزش دانش‌آموزان، معلمان و خانواده‌ها مورد تاکید است.

وی تصریح کرد: با تنوع در رسانه‌های آموزشی و متنوع‌سازی فضا و محیط یاددهی و یادگیری در برنامه درسی ملی، این امکان فراهم خواهد شد تا معلمان و دانش‌آموزان تجارب جدیدی را در حوزه دانش و پژوهش کسب کنند.

امین‌جعفری هدف از هوشمندسازی مدارس را تقویت دانش‌آموزان پژوهش‌محور و پژوهشگر و به‌کارگیری دانش و فناوری‌ برتر به منظور زمینه‌سازی برای تربیت مدیران فردای میهن اسلامی عنوان کرد.

وی مدرسه، معلم، دانش آموز، محتوای الکترونیکی، مجهز شدن کلاس به سیستم هوشمند و ارتباط از طریق سیستم با خانواده را از جمله مولفه‌های اصلی و ارکان هوشمندسازی مدارس دانست.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در تعریف مدرسه هوشمند گفت: مدرسه‌ای است که در آن روند اجرای فرآیند‌ها اعم از مدیریت، نظارت و کنترل یاددهی، یادگیری، مواد آموزشی و کمک آموزشی، ارزشیابی اسناد و امور دفتری و ارتباط و مبانی توسعه آنها مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات و در راستای بهبود نظام آموزشی و تربیتی پژوهش‌محور طراحی شده است.

وی با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش ما را مکلف به هوشمند‌سازی 359 مدرسه کرده است، اظهار داشت: از این تعداد 59 مدرسه دولتی و غیردولتی هوشمند شده است.

امین جعفری با اشاره به اینکه در هر مدرسه باید هشت کلاس هوشمند شود، ابراز داشت: در حال حاضر دو هزار و 400 کلاس درس در قم نیازمند هوشمندسازی است.

وی گفت: با 250 میلیون تومان اعتبار که از سوی استانداری و 500 میلیون تومان اعتبار که از سوی اداره کل نوسازی اختصاص یافته است ما می‌توانیم تنها 750 کلاس درس را هوشمند کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم خاطر نشان کرد: طبق مصوبه هیئت وزیران هر یک از دستگاه‌های اجرایی باید نسبت به تامین امکانات و تجهیزات لازم برای اتصال و هوشمندسازی حداقل یک واحد آموزشی یا پرورشی در هر یک از شهرستان‌های استان‌ها اقدام کنند که امیدوارم دستگاه‌های استان در این زمینه عنایت لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/و۲۰/د1000

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول