اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار زنجان خبر داد

افزایش 320 هزار متر مربعی فضای سبز در زنجان

خبرگزاری فارس: شهردار زنجان گفت: 320 هزار مترمربع به فضاهای سبز موجود در استان زنجان اضافه شده است.

افزایش 320 هزار متر مربعی فضای سبز در زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سید ناصر موسوی عصر امروز در جلسه مقابله با ریز گردها اظهار داشت: بحث افزایش سرانه فضای سبز در زنجان از جمله مسائلی است که مورد توجه مسئولان بوده و در این زمینه اقدامات بسیاری صورت گرفته است.

وی با اشاره به برخی از اقدامات شهرداری زنجان در زمینه افزایش فضای سبز در زنجان یادآور شد: سرانه فضای سبز زنجان قبلا 6 هزار مترمربع بود که در حال حاضر این سرانه به 10 هزار مترمربع رسیده است.

شهردار زنجان همچنین با اشاره به برخی از اقدامات در زمینه جداسازی آب خام از آب شرب یادآور شد: در حال حاضر 65 درصد شبکه آبیاری از آب خام استفاده می‌کنند.

وی همچنین با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه حفظ محیط زیست در این زمینه نیز 20 هزار اصله درخت در طول دو تا سه سال گذشته در سطح شهر کاشته شده است.

موسوی همچنین با اشاره به هفته درخت‌کاری یادآور شد: مسئولان ذی‌ربط در دستگاه‌های مربوط باید اقدامات لازم را در زمینه انجام برنامه‌های مناسب در این هفته انجام دهند.

همچنین در ادامه این جلسه مدیرکل محیط زیست استان زنجان با اشاره به برخی از اقدامات صورت گرفته توسط محیط زیست استان زنجان در زمینه حفظ محیط زیست اضافه کرد: در زمینه مقابله با ریزگردها نیز اقدامات مختلفی توسط اداره کل محیط زیست صورت گرفته است.

امیر مهدویانی با اشاره به برگزاری جلسه در شهریور ماه سال جاری یادآور شد: در این جلسه مباحث کلی در زمینه مقابله با ریزگردها عنوان شد.

وی با اعلام برخی از آمارها در زمینه آلودگی هوا در طول سال جاری اضافه کرد: ارائه گزارش وضعیت جوی به صورت مداوم و تشکیل کمیته نظارتی و هماهنگی در ستاد بحران از اقداماتی است که در این زمینه مقابله با ریزگردها صورت گرفته است.

مدیر کل محیط زیست استان زنجان خرید و نصب ایستگاه سنجش آلودگی هوا در شهرک انصاریه زنجان را نیز از دیگر اقدامات محیط زیست استان زنجان عنوان کرد و افزود: این دستگاه قابلیت اندازه‌گیری ریز گردها با اندازه 10 میکرون را داراست.

وی اختصاص اعتبار 3 میلیارد ریالی توسط مدیریت بحران استان در زمینه تجهیز سه ایستگاه سنجش آلودگی هوا در استان را از دیگر اقدامات صورت گرفته در مقابله با آلودگی هوا و ریز گردها عنوان کرد و افزود: اعتبار اختصاص یافته برای تجهیز هر ایستگاه 100 میلیون تومان بوده است.

مهدویانی راه‌اندازی مرکز پالایش و کنترل محیط زیست را نیز از دیگر اقدامات صورت گرفته در زمینه مقابله با آلودگی هوا عنوان کرد و ادامه داد: نصب و راه‌اندازی ایستگاه سنجش آلاینده‌های هوا نیز از  اقداماتی است که در زمینه مقابله با آلودگی هوا صورت گرفته است.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول