اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی فارس:

همکاری‌های لازم با سرمایه‌گذار در فارس صورت نمی‌گیرد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی استان فارس گفت: در فارس همکاری‌های لازم با سرمایه‌گذار صورت نمی‌گیرد.

همکاری‌های لازم با سرمایه‌گذار در فارس صورت نمی‌گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمد حسین مبشری بعد از ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان فارس اظهار داشت: در سال 2010 میزان 7،3 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی در کشور صورت گرفته که نسبت به سال 2009 با افرایش 20 درصدی همراه بوده است.

رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی فارس افزود: تعداد بسیاری از طرح‌های سرمایه‌گذاری هستند که هنوز جایی ثبت نشده‌اند و ما در حال شناسایی آنها هستیم تا بتوانیم آمار را افزایش دهیم.

وی با تاکید بر اهمیت جذب سرمایه‌گذاری جمع کل  اعتبارات مصوب تملک دارایی‌های سرمایه‌ای این استان را 3 هزار و 26 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: میزان سرمایه‌گذاری خارجی در استان فارس در سال 89 حدود 32 میلیون دلار بوده است.

مبشری با بیان اینکه در سال جاری یک شرکت خارجی فقط 24 میلیون یورو (معادل 338 میلیارد ریال به نرخ هر یورو 14 هزار ریال در سال گذشته) سرمایه‌گذاری کرده  است، بیان کرد: این شرکت تقاضای وام 10 میلیارد تومانی کرده که در صورت موافقت طی شش ماه 500 فرصت شغلی ایجاد می‌شود.

وی استان فارس را نیازمند سرمایه‌گذاری خارجی دانست و تصریح کرد: اگر در سال دو الی سه سرمایه‌گذاری این چنینی صورت گیرد به اقتصاد این استان کمک بزرگی می‌شود.

رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی فارس با اشاره به تسهیلات دولت به منظور جذب سرمایه‌گذاری خارجی اضافه کرد: دولت تسهیلات خوبی را به منظور جذب سرمایه‌گذاری خارجی در نظر گرفته است که مهم‌ترین آن تخصیص بخشی از منابع صندوق توسعه ملی برای ارائه تسهیلات به پروژه‌های سرمایه‌گذاری خارجی، اعطای جوایز به اشخاص حقیقی و حقوقی که موجب انجام سرمایه‌گذاری خارجی در کشور می‌شوند، است.

وی همچنین اظهار داشت: تشکیل مراکز خدمات و ستاد سرمایه‌گذاری این استان به منظور حمایت از سرمایه‌گذاران و پیگیری مشکلات آنها از دیگر اقداماتی بوده که دولت در نظر گرفته است.

مبشری با اشاره به موقعیت این استان از نقطه نظرهای مختلف خاطرنشان کرد: فارس فرصت‌های بسیاری برای سرمایه‌گذاری دارد اما سرمایه‌گذاران در فارس با سنگ‌اندازی‌های بسیاری مواجه می‌شوند که انگیزه آنها را برای سرمایه‌گذاری کم می‌کند.

وی ادامه داد: در سایر کشورها و حتی در برخی استان‌های کشور مسئولان از برخی مسائل می‌گذرند تا در استان‌شان رونق سرمایه‌گذاری را شاهد باشند اما در فارس این‌طور نیست و همکاری لازم با سرمایه‌گذار صورت نمی‌گیرد.

رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی فارس سپس بر مقررات‌زدایی، تسهیل شرایط صدور مجوزها و و پروانه فعالیت‌های اقتصادی تاکید کرد و خاطرنشان کرد: بر اساس تبصره چهار ماده هفت قانون هیئت نظارت بر مقررات‌زدایی و تسهیل شرایط صدور مجوزها و پروانه فعالیت‌های اقتصادی تشکیل و مسائل را بررسی می‌کنند.

وی گفت: بر این اساس مقررات مزاحم شناسایی و با ارائه پیشنهادات موانع اصلاح می‌شود.

مبشری با اشاره به بهبود فضای کسب و کار در این استان این مهم را یکی از پارامترهای مهم در راستای جذب سرمایه‌گذاری خارجی دانست و بیان کرد: آنچه مسلم است اصلاح فضای کسب و کار و بهبود این شاخص‌‌ها، گامی مثبت و اساسی در راستای تقویت جنبه مشارکت بخش خصوصی در عرصه اقتصاد است.

وی گفت: بهبود فضای کسب و کار ارتقای سطح اشتغال و تولید را به همراه دارد و ضمن جلوگیری از فساد اداری و رشوه به طور قطع نمادی مهم برای استقبال سرمایه‌گذاران خارجی برای ورود به کشور و این استان و همچنین ارتقا و تسهیل جریان ورود فناوری به کشور به شمار می‌رود.

این مقام مسئول رتبه ایران را از نظر فضای کسب و کار در سال 2010 رتبه 144 اعلام کرد و گفت: این رقم نسبت به سال قبل با  چهار پله سقوط مواجه بوده است.

وی در ادامه با اشاره به تشکیل ستاد سرمایه‌گذاری این استان گفت: در این ستاد مشکلات سرمایه‌گذاران مورد بررسی قرار می‌گیرد و خدمات مشاوره‌ای به آنها ارائه می‌شود ضمن اینکه کم‌کاری دستگاه‌ها نیز در امر سرمایه‌گذاری بررسی و کم‌کاران به هیئت تخلفات اداری معرفی می‌شوند.

رئیس سازمان اقتصادی و دارایی استان فارس در پایان از انتشار کتاب راهنمای سرمایه‌گذاران در فارس خبر داد و ابراز داشت: این کتاب هر شش ماه ویرایش می‌شود و تنها مستند تعیین تکلیف متقاضیان امر سرمایه‌گذاری است.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول