اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کمیته‌ اجرایی نظام آموزشی 3-3-6 در خوزستان:

بیش از 3000 کلاس برای پایه ششم در استان خوزستان نیاز است

خبرگزاری فارس: دبیر کمیته‌ اجرایی نظام جدید آموزشی تربیتی 3-3-6 در خوزستان، کمبود فضای آموزشی را از جمله مشکلات استقرار این نظام در استان عنوان کرد و گفت: 3 هزار و 257 کلاس برای پایه ششم نیاز داریم.

بیش از 3000 کلاس برای پایه ششم در استان خوزستان نیاز است

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، فرانک موسوی ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان اظهار کرد: استقرار ساختار جدید آموزشی تربیتی 3-3-6 در پایه اول و پایه ششم رخ می‌دهد. کتب پایه اول از نظر محتوایی بر این اساس تغییر کرد، امسال هم پایه ششم را داریم که به دوره ابتدایی اضافه می‌شود.

وی با اشاره به تشکیل کمیته‌ای برای این امر در اداره کل مناطق 9 گانه آموزش و پرورش و ادارات افزود: همایش‌های آگاهی بخشی در این زمینه برای مدیران، روسا و معاونان ادارات آموزش و پرورش برگزار شد. همچنین به 10 تیم 3 نفره ماموریت داده شد که مدارس و فضاهای آموزشی موجود را بررسی کنند.

موسوی بیان کرد: با استفاده از راهکارهایی که برای رفع این نیاز در نظر گرفتیم، با استفاده از فضاهای نوساز 138 کلاس، با ادغام کلاس‌ها و استفاده از فضای خالی مدارس، هزار و 260 کلاس، با تغییر کاربری برخی فضا‌ها 357 کلاس، با رعایت محدوده جغرافیایی ثبت‌نام 107 کلاس، با جابه‌جایی فضا بین دوره‌های تحصیلی 90 کلاس، و با ساخت کلاس، 512 کلاس برای پایه ششم در نظام 3-3-6 در استان تامین می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین به 445 کانکس برای استقرار مدیران هم نیاز داریم. همه نگرانی ما برای استقرار نظام 3-3-6 کمبود فضاست که باید تا سال تحصیلی 92-91 رفع شود.

در ادامه جلسه معاون پرورشی و تربیت‌بدنی اداره‌ کل آموزش و پرورش استان برنامه‌های این اداره در ایام دهه مبارک فجر را تشریح و بیان کرد: امروز همایش راویان انقلاب، ویژه سخنرانان برنامه‌های دهه فجر، با حضور سید صدرالدین شریعتی رئیس دانشگاه علامه طباطبایی تهران، در اهواز برگزار شد.

علی بهرام‌زاده گفت: معرفی و تبیین هرچه بیشتر شخصیت امام خمینی (ره) و شخصیت رهبر معظم انقلاب اسلامی، تبیین نقش استکبار‌ستیزی انقلاب اسلامی، معرفی دستاوردهای انقلاب در همه موضوعات و نقش انقلاب اسلامی در بیداری اسلامی در جهان اسلام، محورهای برنامه‌های ایام دهه فجر اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان است.

وی ادامه داد: برگزاری همایش‌هایی تحت عنوان «نسل آفتاب» ویژه دانش‌آموزان دختر و پسر در روزهای 16 و 17 بهمن‌ماه در سراسر استان، از جمله این برنامه‌ها است.

معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان افزود: برگزاری محافل انس با قرآن و عترت در همه مناطق آموزش و پرورش استان تحت عنوان «رهاورد انقلاب اسلامی» با هدف توجه به قرآن و افزایش حداکثری حافظان و قاریان قرآن در مدارس یکی از برنامه‌های اعتقادی است که در ایام دهه فجر برگزار می‌شود.

بهرام‌زاده افزود: در طرح نور تا امروز حدود 32 هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند؛ کسانی که حافظ نیم جزء به بالا هستند، می‌توانند به عنوان حافظ قرآن در این طرح ثبت‌نام کنند.

معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان اظهار کرد: جشنواره سرود کانون‌های استان از دیگر برنامه‌های ستاد دهه فجر آموزش و پرورش خوزستان است که از 16 تا 18 بهمن ‌ماه در هویزه و مسجدسلیمان برگزار می‌شود؛ همچنین اجرای سرود 1357 نفره و 313 نفره دانش‌آموزی هم از دیگر برنامه‌های فرهنگی این ستاد است.

وی ادامه‌داد: برگزاری مسابقه عکس، ویژه دانش‌آموزان دختر و پسر در سراسر استان از جمله برنامه‌های فرهنگی دهه مبارک فجر است، از دانش‌آموزانی که بتوانند بهترین عکس را از راهپیمایی 22 بهمن امسال بگیرند، تجلیل می‌شود.

انتهای پیام/ج10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول