اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس خبر داد

افتتاح 40 طرح عمرانی در نواحی صنعتی فارس

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از بهره‌برداری 40 طرح عمرانی و صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی فارس با اعتباری افزون بر 270 میلیارد ریال در دهه مبارک فجر خبر داد.

افتتاح 40 طرح عمرانی در نواحی صنعتی فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، علی همت در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه از این تعداد 19 طرح عمرانی و زیرساختی است اظهار داشت: این طرح‌ها با اعتباری افزون بر 88 میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی بهره‌برداری از تصفیه‌خانه‌های شهرک‌های صنعتی ارسنجان، فتح آباد مرودشت و سپیدان را از مهم‌ترین این طرح‌ها بیان کرد و گفت: با بهره‌برداری از این طرح‌ها در مجموع ظرفیت تصفیه روزانه 600 مترمکعب فاضلاب صنعتی و تبدیل آن به پساب قابل استفاده در مصارف کشاورزی و فضای سبز به وجود می‌آید.

همت از دیگر طرح‌های عمرانی قابل افتتاح در دهه مبارک فجر را، اجرای شبکه فاضلاب در شهرک صنعتی آباده، بهره‌برداری از طرح‌های تأمین آب آشامیدنی و شبکه آب در شهرک‌های صنعتی اوز، فتح آباد مرودشت، میمند و فاز چهارم شهرک صنعتی شیراز، زیرسازی و آسفالت و پیاده‌روسازی معابر در شهرک‌های صنعتی آباده، شیراز، میمند و شهید مصلحیان کازرون و همچنین طرح‌های مخزن بتنی یک‌‌هزار مترمکعبی آب در شهرک بوانات، مسجد و وضوخانه در شهرک خرم‌بید و شبکه فاضلاب به طول 14 کیلومتر در فاز دوم شهرک صنعتی آباده اعلام کرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در ادامه از بهره‌برداری 21 واحد صنعتی در شهرک‌های صنعتی این استان با سرمایه‌گذاری افزون بر 182 میلیارد ریال خبر داد و ابراز داشت: با بهره‌برداری از این واحدها برای 400 نفر اشتغال ایجاد شده است.

وی اضافه کرد: این واحدهای صنعتی در شهرک‌های صنعتی بزرگ شیراز، جهرم، مرودشت، سروستان، ملوسجان، لامرد، استهبان، ده فاضل نی‌ریز و آباده، ایجاد شده است.

همت از مهم‌ترین این طرح‌ها را بهره‌برداری از کارخانه تولید انواع مخازن پلی‌اتیلن در شهرک صنعتی بزرگ شیراز اعلام و تصریح کرد: این طرح با ظرفیت تولید 3 هزار و 600 تن انواع مخزن پلی‌اتیلن آماده بهره‌برداری است.

این مسئول ادامه داد: برای اجرای این طرح حدود 45 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صورت گرفته و با بهره‌برداری از آن برای 70 نفر اشتغال ایجاد شده است.

وی همچنین از دیگر طرح‌های صنعتی آماده افتتاح را واحدهای تولیدی لوله و اتصالات پلی‌اتیلن در شهرک صنعتی شیراز با 20 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری، واحد تولیدی مخازن پلاستیکی با 24 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در شهرک صنعتی بزرگ شیراز، سردخانه 11 هزار تنی در شهرک صنعتی جهرم با 7 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری، سه کارخانه خوراک دام و طیور در شهرک‌های صنعتی سروستان و مرودشت در مجموع با 23 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و چند واحد صنایع غذایی در شهرک‌های صنعتی سروستان، شیراز و ده فاضل نی‌ریز اعلام کرد.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس اضافه کرد: علاوه بر افتتاح این طرح‌ها واگذاری زمین در 9 شهرک صنعتی جدید در این استان در دهه مبارک فجر نیز آغاز ‌می‌شود.

همت در پایان خاطرنشان کرد: به میمنت ایام دهه مبارک فجر، کار واگذاری زمین در شهرک‌ها و نواحی صنعتی بیرم، جره و بالاده، چنارشاهیجان، سپیدان 3، پاسارگاد، کازرون، سده اقلید، زرین دشت و رستم آغاز می‌شود.

انتهای پیام/ن۲۰/گ2000

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول