اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با دهه فجر

42 پروژه ورزشی در خوزستان افتتاح می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت: ۴۲ پروژه ورزشی با اعتباری بالغ بر ۸۲ میلیارد تومان، همزمان با دهه فجر امسال در سطح استان افتتاح می‌شوند.

42 پروژه ورزشی در خوزستان افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، حمید گرشاسبی ظهر امروز در نشست خبری کمیته ورزش و جوانان ستاد بزرگداشت دهه فجر اظهار کرد: 145 هزار ورزشکار سازمان یافته داریم که در رقابت‌های قهرمانی حضور می‌یابند.
وی با اشاره به اینکه خوزستان در نه ماهه امسال میزبان 26 مسابقه قهرمانی کشور بود، افزود: 331 تیم در قالب 3 هزار و 12 ورزشکار به مسابقات قهرمانی کشور اعزام شدند که موفق به کسب 450 مدال در این مسابقات شدند که شامل 144مدال طلا، 110 نقره و 196 برنز بود.
گرشاسبی ادامه داد: همچنین در بخش مسابقات تیمی 24 مقام اول تیمی، 26 مقام دوم تیمی و 25 مقام سوم تیمی در مسابقات کشوری اخذ شد.
وی اضافه کرد: 336 نفر ورزشکار خوزستانی نیز به تیم ملی دعوت شدند که  138نفر از آنان به عضویت ثابت تیم ملی درآمده‌اند.
گرشاسبی از کسب 66 مدال در مسابقات بین‌المللی و 33 مدال در مسابقات آسیایی خبر داد.
وی با اشاره به افتتاح 42 پروژه ورزشی همزمان با دهه فجر افزود: با افتتاح این تعداد پروژه 112 هزار و 915 مترمربع به سرانه فضای ورزشی استان افزوده می‌شود که 49 هزار و 408 منرمربع از این فضا‌ها سرپوشیده و 63 هزار و 510 مترمربع دیگر روباز است.
گرشاسبی ادامه داد: 27 پروژه از محل اعتبارات استانی، 9 پروژه از محل اعتبارات ملی و 13 پروژه دیگر نیز از سایر منابع تامین اعتبار شدند. مجموع اعتبارات هزینه شده در این پروژه‌ها 82 میلیارد و 117 میلیون و 800 هزار تومان است که
17 میلیارد و 117 میلیون و 118 هزار تومان آن از محل اعتبارات ملی اختصاص یافته است.
وی پیست بین‌المللی دوچرخه‌سواری را از جمله پروژه‌هایی عنوان کرد که در دهه فجر امسال افتتاح می‌شود و ادامه داد: همچنین 16 سالن چندمنظوره، پنج سالن تمرینی، سه زمین چمن، سالن ویژه وزنه‌برداری، دو پیست دو و میدانی، پیست موتورسواری، خانه بیلیارد، زورخانه، خانه کشتی، ساختمان اداری در سه شهرستان، ساختمان ویژه هیئت‌های ورزشی و تالار آموزشی از دیگر پروژه‌هایی هستند که در این دهه افتتاح می‌شوند.
 

* همایش همگانی دوچرخه‌سواری
مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان بیان کرد: 307 برنامه ویژه در سطح استان به مناسبت دهه فجر توسط اداره ورزش و جوانان خوزستان برنامه‌ریزی شده است که از جمله آن‌ها می‌توان به همایش عمومی و همگانی دوچرخه‌سواری اشاره کرد که 14 بهمن ماه اجرا می‌شود.
گرشاسبی گفت: همچنین 18 برنامه ویژه جوانان در سطح استان برگزار خواهد شد که از جمله آن‌ها می‌توان به تجلیل از جوانان نخبه اشاره کرد.

* افتتاح ورزشگاه 50 هزار نفری
مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان تصریح کرد: فاز اول ورزشگاه 50 هزار نفری بالاخره پس از 17 سال انتظار، 20 بهمن ماه امسال با حضور رئیس جمهور افتتاح می‌شود.
وی با اشاره به اینکه در فاز نخست این پروژه زمین چمن، پارکینگ، سکوهای تماشاگران، باجه‌های فروش بلیت، رختکن و سرویس بهداشتی بهره‌برداری می‌شود، افزود: سالن‌های ورزشی، دریاچه قایق‌سواری، سالن‌های ورزشی روباز، زمین‌های مینی‌فوتبال، خوابگاه و ساختمان‌های اداری در فاز دوم این پروژه پیش‌بینی شده‌اند.
 

* آغاز ساخت دهکده ورزشی المپیک اهواز
گرشاسبی بیان کرد: 200 هکتار زمین در ضلع شمالی ورزشگاه 50 هزار نفری اهواز برای ساخت دهکده المپیک در نظر گرفته شده است و در صورتی که این اتفاق بیفتد، آن منطقه به شهر ورزش تبدیل می‌شود.
وی افزود: با ساخت دهکده ورزشی المپیک می‌توانیم مسابقات بین‌المللی را که تاثیر زیادی در رشد ورزش منطقه دارد برگزار کنیم و از تجربیات ورزشی دیگران استفاده کنیم.
گرشاسبی بیان کرد: یکی از محرومیت‌های اصلی ورزش استان در رشته سوارکاری مشهود است که یکی از برنامه‌های وسیع ما برای احیای این رشته در دهکده محقق می‌شود.


* یک شهرستان استخر ندارد
وی با اشاره به اینکه تنها یک شهرستان استخر ندارد، بیان کرد: استخرهای ساخته شده در بسیاری از شهرستان‌ها درآمدزایی ندارند و با وجود تعرفه‌های بالای آب و برق، هزینه‌هایی بالایی را بر این اداره کل متحمل کرده‌اند اما با این وجود هزینه‌های آن‌ها را متقبل شده‌ایم.
گرشاسبی ادامه داد: عملیات اجرایی ساخت 12 استخر سرپوشیده آغاز شده و تا نیمه دوم سال 91 هیچ شهرستانی نخواهیم داشت که حداقل یک استخر نداشته باشد.
انتهای پیام/ج10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول