به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، قرار است این خط ریلی توسط وزارت راه و شهرسازی و شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اجرا شود که خط سوم آن از فسا، استهبان، گلگهر به طول 100 کیلومتر به پیمانکاری قرارگاه سازندگی خاتمالانبیا (ص) قرب کربلا موسسه عمران نینوا اجرا شود.
از اهداف اجرای این طرح ایجاد یک مسیر میانبر ریلی بین دو محور مهم بافق – بندرعباس، اصفهان – شیراز – بوشهر – عسلویه، به منظور تسهیل در تبادلات باری و مسافری استانهای هرمزگان و کرمان با استانهای فارس بوشهر و خوزستان (در صورت اجرایی شدن محور ریلی فارس - خوزستان) و پوشش مناطق عمده جمعیتی و باری منطقه است.
آغاز این مسیر از ایستگاه گلگهر بوده و انتهای مسیر و محل رسیدن آن به شیراز در ایستگاه حوالی دریاچه مهارلو بر روی راه آهن شیراز به بوشهر و در حدود کیلومتر 345 واقع شده است.
این مسیر شهرهای قطرویه، نیریز و سروستان را پوشش داده و با فاصله از استهبان و فسا عبور کرده تا به شیراز برسد.
تعداد تونلهای قطعه سوم سه دستگاه با یک هزار و 325 متر، پلهای بزرگ قطعه سوم سه دستگاه، 47 دستگاه پل کوچک، 345 کیلومتر طول کل مسیر، عرض مسیر شش متر، تعداد قطعات چهار قطعه، طول قطعه عملیاتی 100 کیلومتر از کیلومتر 156 تا 256 است.
از مزایای این طرح صرفهجویی سوخت در تمام طرح 10 میلیون لیتر، کاهش خسارتهای تمام طرح یکهزار و 34 میلیون ریال، اشتغالزایی در تمام طرح 400 نفر، است.
مبلغ قرار داد این طرح 819 میلیارد ریال برآورده شده و قرار است در مدت سه سال اجرایی شود.
انتهای پیام/ن۲۰
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد
شد
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.