اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی استان یزد:

افتخار ثبت جهانی یزد برای همه ایرانیان است

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت: افتخار ثبت جهانی بافت تاریخی یزد برای همه ایرانیان است.

افتخار ثبت جهانی یزد برای همه ایرانیان است

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد، بهرام رضایی اظهار داشت: اگر یزد ثبت جهانی شود، افتخار آن برای همه ایرانیان است به همین دلیل نباید تمام کارها تنها برعهده میراث فرهنگی باشد.

وی خاطرنشان کرد: ثبت جهانی بافت تاریخی یزد از آن جمله اقدامات فرهنگی تاریخی است که در صورت تحقق آن افتخار و بالندگی آن برای تمام مردم و سازمان‌هاست و در این راه نباید تمام مسئولیت و اقدامات به میراث فرهنگی محول شود.

رضایی تصریح کرد: داشته‌های تاریخی و فرهنگی متعلق به مردم است نه سازمان میراث فرهنگی به همین خاطر تمام مجموعه‌های دولتی و نهادهای مردمی باید در فعالیت‌های مرتبط شرکت کنند، به ویژه در معرفی میراث فرهنگی کشور در سطح بین‌الملل که نیازمند همکاری و همدلی همگان است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان یزد ادامه داد: اولویت سازمان میراث فرهنگی، حضور در پروژه‌های پژوهشی است و اگر در منطقه‌ای اقدامی مرمتی و عملیاتی انجام می‌شود، هدف ایجاد انگیزه و برانگیختن سایرین است نه اینکه وظیفه تعویض چراغ یک بازارچه را نیز از وظایف میراث فرهنگی بدانند.

رضایی تاکید کرد: حفاظت از ارزش‌های معنوی فرهنگی یک وظیفه ملی است نه سازمانی و با این تعریف باید تمام مردم برای معرفی آثار تاریخی تلاش کنند، به ویژه در زمینه ثبت جهانی بافت تاریخی یزد که برای نخستین بار در کشور انجام می‌شود.

یزد نخستین شهر خشت خام جهان و دومین شهر تاریخی دنیاست و به دلیل برخورداری از معماری منحصر به فرد، مورد توجه سازمان یونسکو قرار گرفته است.

انتهای پیام/خ30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول