اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف گرگان:

524 خادم گرگانی زیرپوشش بیمه قرار دارند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گرگان گفت: تعداد 524 خادم در مساجد شهرستان گرگان تحت پوشش بیمه و زیر نظر اداره اوقاف و امور خیریه قرار دارند.

524 خادم گرگانی زیرپوشش بیمه قرار دارند
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‌الاسلام سید روح‎الله سلیمانی‎فر پیش از ظهر امروز در خادمان اماکن مذهبی شهرستان گرگان اظهار داشت: از مجموع 524 خادم مساجد تعداد 110 نفر در شهرستان گرگان، 155 نفر در آق‎قلا، 235 نفر در بندر‎ترکمن و گمیشان و 24 نفر در کردکوی از خدمات بیمه بهره‎مند هستند.

وی به ارائه آمار در بخش بقاع متبرکه پرداخت و تصریح کرد: ما در سطح شهرستان گرگان 60 بقعه متبرکه داریم که از این تعداد 28 بقعه دارای نذورات مردمی هستند.

سلیمانی‎فر با بیان اینکه مساجد از موقوفات انتفاعی هستند، یادآور شد: 260 مسجد در شهرستان گرگان داریم، 130 مسجد در آق‌قلا، 95 مسجد در گمیشان، 60 مسجد در بندرترکمن و 52 مسجد در شهرستان کردکوی وجود دارد.

این مسئول در ادامه به تعداد حسینیه‎های شهرستان گرگان اشاره کرد و ابراز داشت: ما در شهرستان گرگان تعداد 60 حسینیه و 35 فاطمیه داریم.

رئیس اداره اوقاف شهرستان گرگان یکی از دغدغه‎های بقاع متبرکه گرگان را تعیین هیئت امنا عنوان کرد و ابراز داشت: بر اساس قانون در بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سه تا پنج نفر را می‎توانیم به عنوان هیئت امنا و دو نفر را نیز به عنوان عضو علی‎البدل داشته باشیم.

سلیمانی‎فر به شیوه انتخاب این افراد پرداخت و اضافه کرد: برای احراز صلاحیت افرادی که می‎خواهند به عنوان هیئت امنا بقاع متبرکه در مساجد منصوب شوند کمیسیونی تشکیل خواهد شد که این کمیسیون شامل پنج عضو است.

وی یادآور شد: اعضای این کمیسیون با عضویت امام جمعه هر شهرستان یا نماینده ایشان، نماینده ولی‎فقیه در سپاه و دو نفر از معتمدان محلی که باید صلاحیت‎های لازم را داشته باشند به این کمیسیون معرفی می‎شوند و طی احکام چهار ساله به‎عنوان هیئت امنا منصوب خواهند شد.

رئیس اداره اوقاف شهرستان گرگان اذعان داشت: مشکلی که در سطح شهرستان با آن مواجه‎ایم این بود که به دلایل مختلف غالباً بقاع متبرکه ما هیئت امنا ندارند و با مدیر داخلی مدیریت می‎شوند و در صددیم تا این موارد هر چه زودتر اصلاح شود.

انتهای پیام/ن۲۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول