اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک کارگردان تئاتر:

حمایت از نمایش‌های عروسکی بسیار کم است

خبرگزاری فارس: یک کارگردان تئاتر گفت: تئاتر هنری است که در جامعه مغفول مانده است و در این میان کم‌ترین حمایت از تئاتر عروسکی انجام می‌شود.

حمایت از نمایش‌های عروسکی بسیار کم است

امید اجاقی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار  داشت: این نوع تئاتر برای آموزش کودکان استفاده می‌شود اما عدم شناخت صحیح از این گونه نمایش و کار کودک و هم‌چنین کمبود نیروی متخصص در این زمینه سبب شده حمایت مناسبی از این نوع از تئاتر انجام نشود.

وی افزود: کمبود سالن برای تئاتر و اختصاص برخی سالن‌ها به افراد خاص در اصفهان امری بسیار محسوس است، اما این موضوع برای  تئاتر عروسکی بیشتر مشاهده می‌شود.

این کارگردان تئاتر تصریح کرد: اغلب سالن‌های شهر اصفهان به صورت چند منظوره است و علاوه بر تئاتر به عنوان سالن سینما، کنفرانس، موسیقی و موارد دیگر استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: سالن تخصصی تئاتر عروسکی ویژگی‌های خاصی مانند نور و سن ویژه، کارگاه خاص ساخت عروسک داشته باشد در حالی که هیچ‌کدام از سالن‌های اصفهان این خصوصیت را ندارند.

اجاقی با اشاره به اینکه چندین سال است گروهش در زمینه نمایش‌های عروسکی کار می‌کنند، بیان داشت: در طول این مدت تنها هنرسرای خورشید برای اجرای تئاترهای عروسکی از ما حمایت کرده و تنها در این مکان کارگاه عروسک‌سازی وجود دارد.

وی اضافه کرد: در این کارگاه  یک استاد برای ساخت عروسک وجود دارد و گروه‌های مختلفی در نوبت اجرا در این سالن قرار دارند.

این کارگردان تئاتر تاکید کرد : این کارگاه برای ساخت عروسک مناسب‌سازی نشده و حرفه‌ای نیست ضمن اینکه بیشتر فعالیت‌های عروسک‌سازی توسط خود گروه  و زیر نظر استاد ساخته می‌شود.

وی تصریح کرد: گروه نمایشی بازی نمایش از سال 74 شکل گرفته و چندین سال است که در زمینه تئاتر عروسکی برای کودکان فعالیت دارد و اکنون نیز مشغول تمرین تئاتر کاترپیلار براساس داستانی از آنگولا است.

انتهای پیام/خ30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول