اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار بوشهر:

عقب‎ماندگی در مبلمان شهری بوشهر باید جبران شود

خبرگزاری فارس: استاندار بوشهر گفت: شواهد نشان می‎دهد امروز در زمینه مبلمان شهری در بوشهر در مقایسه با 100 سال گذشته عقب هستیم و باید این عقب‎ماندگی را جبران کنیم.

عقب‎ماندگی در مبلمان شهری بوشهر باید جبران شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، محمدحسین جهانبخش صبح امروز در نشست شورای بافت تاریخی بوشهر اظهار داشت: آثار، بناها و اسناد به جا مانده نشان می‎دهد بوشهر در 100 سال گذشته از فرهنگ و تمدن شهری بالایی برخوردار بوده است.

وی اضافه کرد: آثار و بناهای تاریخی و فرهنگی بوشهر در کمتر استانی دیده می‎شود و برای حفظ و احیا این آثار همه مسئولان وظیفه دارند.

استاندار بوشهر گفت: تمدن بالای مردم استان بوشهر به ویژه در حوزه‎های فرهنگی و اقتصادی سند افتخاری در ایران اسلامی است.

فرماندار بوشهر نیز در این نشست با تاکید بر فعالیت و برگزاری نشست‎های مستمر شورای بافت تاریخی بوشهر گفت: اگر اعتبارات به سه بخش شهرستانی، استانی و ملی تقسیم شود بهتر می‎توانیم در حوزه‌های فرهنگی کار کنیم.

جعفر پورکبگانی افزود: اعتبارات ملی به کمک ما نمی‎رسد و سازمان میراث فرهنگی باید در این زمینه اقدام کند.

وی تصریح کرد: عمده بافت قدیم ما تاریخی است و اگر در حفظ و نگهداری و مرمت آن غفلت کنیم این بافت پس از سه سال نابود می‎شود.

فرماندار بوشهر یادآور شد: در پنج سال گذشته بیش از 30 میلیارد تومان به حوزه گردشگری بوشهر اختصاص داده‎ایم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر نیز اظهار داشت: بافت تاریخی بوشهر با 38 هکتار و هزار پلاک یکی از منحصر به فردترین بافتهای تاریخی کشور است.

احمد دشتی اضافه کرد: شهر اصلی بوشهر در گذشته در این بافت و در قالب چهار محله کوتی، دهدشتی، شنبدی و بهبهانی متمرکز بوده است و اکثر تاسیسات تجاری و فرهنگی استان در این بافت قرار داشته است.

وی ادامه داد: دولت‎های نهم و دهم در بافت تاریخی بوشهر خوب کار کرده‎اند و تلاش‎های موثری در این مدت در بافت انجام شده که قابل تقدیر است.

دشتی با اشاره به صرف 4 میلیارد ریال بvای بازسازی عمارت کازرونی که میراث فرهنگی در آن مستقر است، تصریح کرد: عمارت کازرونی یا باشگاه ملوان در گذشته تجارتخانه مهم و فعالی در بوشهر بوده که به عنوان یک بنای تاریخی با ارزش در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

انتهای پیام/صا20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول