اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

نقشه راه جدید البرادعی برای مصر

خبرگزاری فارس: دبیرکل سابق آژانس بین المللی انرژی اتمی خواستار انتخاب هرچه سریع‌تر رئیس جمهور موقت توسط پارلمان منتخب مصر و تدوین قانون اساسی جدید برای سامان دادن به اوضاع سیاسی مصر شد.

نقشه راه جدید البرادعی برای مصر
به گزارش خبرگزاری به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، "محمد البرادعی" از نمایندگان جدید پارلمان منتخب مصر خواست تا هرچه سریعتر رئیس جمهور موقتی برای کشور تعیین کنند.
 
البرادعی همچنین پیشنهاد داد، هیئتی برای تدوین قانون اساسی جدید تشکیل شود. وی در صفحه فیس بوک خود نوشت: قانون اساسی جدید باید با نظام سیاسی مصر منطبق باشد و تشکیل دولت مدنی و تضمین حقوق و آزادی‌ها را دربرگیرد.
 
دبیرکل سابق آژانس بین المللی انرژی اتمی در ادامه افزود: پس از انتخاب رئیس جمهور اختیارات قانونی وی باید در قانون اساسی جدید مشخص شده باشد، چراکه پس از پشت سر گذاشتن یک سال سخت و طاقت فرسا وقت آن فراسیده تا برای تصحیح روند کنونی توافق حاصل شده و اقدامی صورت گیرد.
 
البرادعی که از کاندیداتوری ریاست جمهوری مصر کناره‌گیری کرده است، گفت: به این دلیل که دموکراسی حقیقی در مصر برقرار نشده، از رقابت‌های انتخاباتی کناره‌گیری می‌کند و وجدان او این اجازه نمی‌دهد، در انتخابات ریاست جمهوری و یا هر سمت دیگری جز در صورت وجود دموکراسی حقیقی شرکت کند.
 
وی تاکید کرده بود که همچنان عناصر رژیم سابق بر کشور حکومت می‌کنند.
 
انتهای پیام/.
 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول