اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

واکنش‌ها به کناره‌گیری البرادعی از نامزدی انتخابات ریاست جمهوری ادامه دارد

البرادعی فضای حاکم بر جامعه را به خوبی درک کرده / اسلامگراها اقبال چندانی به او نداشتند

خبرگزاری فارس: واکنش‌ها به کناره‌گیری "محمد البرادعی"، مدیرکل سابق سازمان انرژی اتمی در حالی همچنان ادامه دارد که برخی کناره گیری وی را بمبی علیه شورای نظامی دانستند و برخی هم معتقند که این تصمیم البرادعی ناشی از درک وی از فضای حاکم بر جامعه مصر بوده است.

البرادعی فضای حاکم بر جامعه را به خوبی درک کرده / اسلامگراها اقبال چندانی به او نداشتند
به گزارش فارس به نقل از شبکه المنار، واکنش‌ها درباره کناره‌گیری محمد البرادعی از کاندیداتوری ریاست جمهوری مصر در حالی همچنان ادامه دارد که وی دلیل این اقدام خود را نبود دمکراسی واقعی در کشورش عنوان کرده بود.

بازتاب کناره‌گیری البرادعی در روزنامه‌های مصر

در این راستا طی روز گذشته و امروز اکثر روزنامه‌های مصری اعلام کناره‌گیری البرادعی را به "بمب" توصیف کرده بودند، به عنوان مثال روزنامه "الشروق" برای کناره‌گیری البرادعی از انتخابات ریاست جمهوری تیتر "بمب البرادعی به روی شورای عالی نظامی منفجر می‌شود" را برگزیده بود.

همچنین کناره‌گیری البرادعی بیانگر ناامیدی و یاس رو به فزاینده‌ای در قبال سیاست‌های در پیش گرفته شده توسط شورای عالی نظامی مصر در اداره امور کشور است، به ویژه آنکه سیاست‌های سرکوب برجای مانده از دوران حاکمیت حسنی مبارک همچنان توسط این شورا آشکارا و عیان دنبال می‌شود.

دبیرکل سابق اتحادیه عرب: البرادعی از تخصص خود در جای دیگر استفاده کند

در این راستا "عمرو موسی"، دبیرکل سابق اتحادیه عرب که او نیز از جمله کاندیداهای احتمالی ریاست جمهوری مصر به شمار می‌آید، ابراز امیدواری کرد که البرادعی از تجربه و تخصص خود در بخش‌های دیگر برای رشد و پیشرفت مصر استفاده کند.

انتقاد اخوان المسلمون

اما جماعت اخوان المسلمون از این اقدام البرادعی انتقاد کرد و "سعد الکتاتنی"، دبیر کل حزب آزادی و عدالت، شاخه سیاسی اخوان المسلمون در سخنانی گفت که امیدوارم البرادعی در این‌باره مرتکب کوتاهی نشده باشد.


الجماعة الاسلامیه: گام مثبت البرادعی

از سوی دیگر "محمد حسان حما"، سخنگوی "الجماعة الاسلامیه" در واکنش به کناره گیری البرادعی به کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری گفت که وی با این اقدام خود گام مثبتی را برای اسلام‌گرایان برداشت، چون البرادعی به خوبی می‌داند که جریان‌های اسلام‌گرا استقبال چندانی از وی به عمل نمی‌آورند و او خوشایند آنها نیست.

حزب النور: مردم مصر خواهان اسلام هستند

و سرانجام اینکه "محمد رضوان"، یکی از رهبران حزب سلفی النور که در انتخابات پارلمانی اخیر پس از آزادی و عدالت؛ جایگاه دوم را احراز کرد،‌ در واکنش به اقدام البرادعی گفت که کناره‌گیری البرادعی از کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری را باید ناشی از تحلیل دقیق وی از وضعیت حاکم بر جامعه مصر برشمرد که حمایت خود را از اسلام‌گرایان اعلام کرد.

وی در ادامه افزود: البرادعی به خوبی دریافت که مردم مصر کسی را برای ریاست جمهوری انتخاب خواهد کرد که از هویت آنها محافظت کند.

انتهای پیام/++
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول