اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول مبارزه با سالک شبکه بهداشت استان اصفهان:

99 درصد سالک در اصفهان از نوع روستایی است

خبرگزاری فارس: مسئول مبارزه با سالک شبکه بهداشت و درمان استان اصفهان گفت: 99درصد سالک استان اصفهان از نوع روستایی و مرطوب است.

99 درصد سالک در اصفهان از نوع روستایی است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردستان، جواد رمضانپور ظهر امروز در مراسم تجلیل از مجریان برنامه سالک و رابطان سلامت شهرستان اردستان در سالن همایش‌های دانشگاه پیام نور این شهر با بیان اینکه در 17 استان ایران سالک نوع روستایی و در  هشت استان سالک نوع شهری وجود دارد، اظهار کرد: در استان اصفهان شهرستان‌های اردستان، نطنز، برخوار، شاهین شهر،میمه و آران و بیدگل به عنوان کانون‌های بیماری سالک هستند.
وی با اشاره به اینکه پیرو سفر نخست ریاست جمهوری به استان اصفهان برنامه مبارزه پنج ساله با سالک در استان تدوین شد و برای این امر مبلغ 8 میلیارد و 500 میلیون تومان در نظر گرفته شد، تصریح کرد: هدف کلی این برنامه پنج ساله کاهش 70 درصدی مبتلایان به سالک در سطح استان اصفهان بود.
مسئول مبارزه با سالک شبکه بهداشت و درمان استان اصفهان با اشاره به اینکه این طرح از سال 87 آغاز و تا سال 91 ادامه دارد، افزود: هدف اصلی این طرح کاهش 30 درصدی بیماری در سال 87 بود و در سال‌های دیگر باید 10 درصد از مبتلایان به بیماری سالک کاسته شود.
رمضانپور 99 درصد از سالک استان اصفهان را از نوع روستایی دانست و گفت: مخزن این بیماری موش صحرایی است و برنامه نخست نابود کردن مخزن بیماری است.
وی به برگزاری کلاس‌های آموزشی، معرفی وسایل حفاظت فردی و برگزاری دوره‌های مختلف ویژه متخصصان سالک اشاره و بیان کرد: در راستای مبارزه با بیماری سالک امسال در سطح استان 5 میلیارد و 350 میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.
رمضانپور عنوان کرد: تاکنون طی سال‌های اجرای این طرح پنج ساله در حدود 10میلیارد ریال در راستای مبارزه با بیماری سالک هزینه شده و این در حالی است که اعتبار پنج ساله این طرح 8 میلیارد و 500 میلیون تومان است.
وی افزود: در سال جاری بیش از 16 هزار نفر روز طی چهار مرحله در چهار ماه کار مبارزه با بیماری سالک را بر عهده داشتند.
مسئول مبارزه با سالک شبکه بهداشت و درمان استان اصفهان به ارتقای خدمات درمان و تشخیص در استان اصفهان اشاره کرد و گفت: در این راستا تا کنون 28 مرکز فعال کرایو (سرما درمانی) ایجاد شده که به صورت رایگان خدمات می‌دهد و از این تعداد چهار مرکز در شهرستان اردستان بوده است.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول