اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هزینه 130 میلیون تومان

اتوبان آقابابایی مزین به تابلو سرداران شهید می‌شود

خبرگزاری فارس: شهردار منطقه 10 اصفهان گفت: با هزینه 130 میلیون تومانی، احداث بزرگ‌ترین تابلوی شهری شهیدان با یک هزار و 500 مترمربع در اتوبان آقابابایی توسط شهرداری این منطقه در حال احداث است.

اتوبان آقابابایی مزین به تابلو سرداران شهید می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، بهمن احمدی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اصفهانی با اشاره به اینکه مسئله انجام پروژه‌های شاخص همیشه مدنظر منطقه 10 شهرداری بوده است، اظهار کرد: تاکنون طی مدت فعالیت مرتضی سقائیان‌نژاد شهردار اصفهان شش مورد افتتاحیه رسمی و دو مورد نیز افتتاحیه مشترک با دیگر مناطق در منطقه 10 برگزار شده است.
وی تاکید کرد: افتتاحیه شهرک سلامت و هم‌چنین خانه مطبوعات از جمله مهم‌ترین قسمت‌های این منطقه است.
شهردار منطقه 10 اصفهان با بیان اینکه پروژه‌ها دارای تنوع هستند و این تنوع مربوط به تنوع در سیستم شهرداری است، ادامه داد: نزدیک به 40 تا 45 پروژه با توجه به مباحث زیرساختی در این منطقه افتتاح می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه بالغ بر 30 میلیارد تومان هزینه مجموع پروژه‌های مورد بهره‌برداری در منطقه 10 است، افزود: آزادسازی، تملک زمین، ایجاد فضای سبز و پارک از جمله این پروژه‌ها محسوب می‌شوند.
احمدی به افتتاحیه پروژه ورزشگاه سلامت با هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد و 100 میلیون تومان در این منطقه اشاره کرد و بیان کرد: هم‌چنین توسعه مناطق ورزشی روباز را نیز در دستورکار دا‌شته‌ایم که برای نمونه 70 میلیون تومان صرف توسعه و احداث مراکز ورزشی روباز شده است.
وی به پروژه‌های فرهنگی مورد افتتاح در این منطقه اشاره و تاکید کرد: افتتاح سالن مطالعه و هم‌چنین کتابخانه سراج با مساحتی نزدیک به 800 مترمربع و هزینه اجرایی 300 میلیون تومان از جمله این طرح‌ها بوده است.
شهردار منطقه 10 اصفهان به افتتاح کتابخانه صفارزاده در خیابان آیت این منطقه نیز اشاره کرد و ادامه داد: این کتابخانه با هزینه اجرایی 320 میلیون تومان هزینه زمین و 40 میلیون تومان هزینه اجرایی در حال بهره‌برداری است.
وی هم‌چنین پروژه احداث چهارمین باغ بانوان در این منطقه را از پروژه‌های مهم فرهنگی و تفریحی این منطقه دانست و افزود: 550 میلیون تومان هزینه اجرایی و هم‌چنین 2 میلیارد تومان هزینه زمین با امکانات اسکیت، سالن کنفرانس، اتاق آموزش و زمین بازی را مطرح کرد.
احمدی به اهمیت پل تمدن در ارتباط با ترافیک منطقه اشاره کرد و گفت: احداث دوربرگردان‌های این پل با هزینه 700 میلیون تومان هزینه اجرایی از پنج ماه پیش آغاز شده و به مناسبت دهه فجر افتتاح می‌شود.
وی اظهار کرد: شهرداری منطقه 10 در کنار احداث خیابان‌سازی و ترافیک‌سازی با وارد شدن به بافت فرسوده پنج خیابان را احداث کرده است.
شهردار منطقه 10 اصفهان گفت: یکی از این خیابان‌ها، خیابان اوحدی به طول 700 مترمربع و هزینه اجرایی 250 میلیون تومان بوده و 2 میلیارد تومان نیز هزینه آزادسازی این خیابان شده است.
وی با اشاره به اینکه خیابان هدایت به طول یک هزار و 300 متر با هزینه آزادسازی 800 میلیون تومان و هزینه اجرایی 500 میلیون تومان یکی دیگر از خیابان‌ها بوده است، تاکید کرد: خیابان مفتح نیز با آزادسازی 550 میلیون تومان و هزینه اجرایی 300 میلیون تومان مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.
احمدی توسعه فضای سبز و پارک محلی را نیز از موارد دارای اهمیت در این منطقه دانست و تصریح کرد: در این منطقه 120 پارک محلی وجود دارد که احداث پارک کوثر با هزینه اجرایی 300 میلیون تومان بوده است.
وی به احداث پارک نفیس با مساحت 550 مترمربع نیز اشاره کرد و گفت: پارک مریم نیز با هزینه 300 میلیون تومان هزینه در منطقه 10 احداث شده است.
شهردار منطقه 10 جمعیت این منطقه را 200 هزار نفر دانست و آن را از پرجمعیت‌ترین مناطق شهر اصفهان نامید و گفت: 2 هزار و 300 هکتار وسعت این منطقه است.
وی با بیان اینکه شهرداری برای فضای سبز 1.5 میلیارد تومان هزینه تملک زمین را داده است، تصریح کرد: 250 میلیون تومان هزینه اجرایی آبیاری قطره‌‌ای شده است.
احمدی به ساماندهی مادی و انهار که دارای اهمیت است اشاره کرد و افزود: هم‌چنین ایستگاه ثابت بازیافت نیز در این منطقه احداث شده است.
وی ادامه داد: تا سه یا چهار ماه دیگر ادامه مسیر خطوط BRT را در محور خیابان سروش شاهد هستیم.
شهردار منطقه 10 اصفهان با اشاره به اینکه رینگ سوم ترافیک اصفهان اتوبان سرداران شهید است ولی تاکنون هیچ مبحث فرهنگی در این زمینه انجام نشده و به همین منظور احداث بزرگ‌ترین تابلو شهری شهیدان با یک هزار و 500 مترمربع در اتوبان آقابابایی توسط شهرداری این منطقه در حال احداث است، اظهار کرد: فاز نخست این پروژه با هزینه 40 میلیون تومان و در کل 130 میلیون تومان هزینه این تابلو است.
وی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه اجرای طرح تفضیلی ارتفاع سبب کاهش 20 درصدی ارائه پروانه ساختمان و هم‌چنین کاهش ساخت و سازها در این منطقه شده است، تصریح کرد: این یک قانون قابل اجرا در همه مناطق است و با توجه به خاص بودن منطقه 10 از نظر تعداد جمعیت و ساختمان‌های موجود رعایت کردن این مسئله در محلات شاید در نگاه نخست مشکل‌ساز باشد، اما در نهایت به نفع ارتقای این منطقه است و این مسئله در حالی مطرح می‌شود که در مجاورت اتوبان این مسئله حد ارتفاع وجود ندارد.
وی هم‌چنین به توسعه حمل و نقل عمومی در این منطقه اشاره کرد و افزود: خطوط اتوبوس‌رانی در محلات نیز باید افزایش یابد.
انتهای پیام/ج10/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول