اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری:

پیشرفت جامعه‌ ریشه در رشد فرهنگی آن دارد

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‎فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: پیشرفت هر جامعه‌ای ریشه در رشد فرهنگی آن جامعه دارد که برگرفته از رشد فرهنگ کتابخوانی در آن جامعه است.

پیشرفت جامعه‌ ریشه در رشد فرهنگی آن دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام نکونام ظهر امروز در دیدار با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان چهارمحال و بختیاری، اظهار داشت: کتاب میراثی ماندگار در زندگی بشری است و فضل و معرفت انسان را می‌توان از گرایش او به کتاب و کتابخوانی تعیین کرد
وی پایین بودن سطح فرهنگ مطالعه را یکی از مشکلات فعلی و کاستی‌های جامعه برشمرد و گفت: بر همین اساس لازم است تا با برنامه‌ای جامع و مدون با فراهم کردن فضا و بستری مناسب، همچنین فراهم کردن نیازهای مطالعاتی اقشار مختلف جامعه رغبت و انگیزه مطالعه را در افراد دو چندان کرد.
نکونام ادامه داد: برنامه‌ها باید به گونه‌ای باشد که اقبال عمومی به کتابخوانی بیشتر شود، چرا که ناآگاهی و عدم بصیرت زمینه‌ساز بسیاری از مشکلات خواهد بود.
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری بر ضرورت نهادینه‌سازی فرهنگ مطالعه در خانواده‌ها تأکید کرد و گفت: با توجه به جایگاه و نقش خانواده‌ها در میزان علاقه‌مندی فرزندان به فرهنگ مطالعه و کتابخوانی لازم است تا والدین از سنین کودکی این فرهنگ را در خانواده‌ها نهادینه‌سازی کنند.
وی، گسترش و تقویت هرچه بیشتر کتابخوانی را باعث غنای فرهنگی جامعه دانست و افزود: این استان بسترهای خوبی برای اجرای طرح‌های مختلف در زمینه گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی دارد و به همین دلیل مسئولان استان پذیرای طرح‌های نو در این راستا هستند.
نکونام، گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی را موجب ارتقای فرهنگی جامعه دانست و گفت: به نظر می‌رسد اکنون به امر مهم کتاب و کتابخوانی بی‌توجهی می‌شود که لازم است در این زمینه تحولاتی ایجاد شود.
وی اظهار داشت: مطالعه باید در جامعه‌ای که مردم آن از فرهنگ غنی اسلامی و ایرانی برخوردارند، به یک عادت تبدیل شود تا از این طریق شاهد پیشرفت و ترقی روزافزون در جامعه باشیم.
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری توسعه فرهنگی این استان را در گرو توسعه‎ فضاهای فیزیکی و سرمایه‌ای دانست و گفت: همچنین به عرصه تولید، چاپ و نشر باید بیشتر بپردازیم، در راستای ساماندهی منابع نرم‌افزاری کتاب کارهای موثری را باید دنبال کرد و اولویت‌ها و ظرفیت‌های این بخش را باید بصورت دقیق و کامل ساماندهی کرد.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول