اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خوزستان تاکید کرد

شناسایی ظرفیت‌های واقعی در گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی

خبرگزاری فارس: استاندار خوزستان بر شناسایی ظرفیت‌های واقعی در گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی در استان تاکید کرد و گفت: باید آمار دقیقی از ظرفیت‌های موجود در زمینه کتاب‌خوانی پایش شود.

شناسایی ظرفیت‌های واقعی در گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سیدجعفر حجازی صبح امروز در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی استان، با تأکید بر شناسایی ظرفیت‌های واقعی در گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی، اظهار کرد: شاخص‌ها نشان می‌دهد در زمینه گسترش فرهنگ مطالعه گام‌های مؤثری برداشته شده است، اما هنوز ظرفیت‌های فروانی وجود دارد که با شناسایی آنها می‌توان فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی را در استان گسترش داد.
وی با تأکید بر شناسایی این ظرفیت‌ها‌ افزود: در حال حاضر آمار درست و کاملی از ظرفیت‌های موجود در این زمینه وجود ندارد از این رو می‌توان در کنار استفاده از ظرفیت‌های موجود و پرهیز از موازی‌کاری، به شناسایی ظرفیت‌های جدید پرداخت.
حجازی بیان کرد: باید در کنار توزیع عادلانه فضاهای کتاب‌خوانی به نسبت جمعیت شهرها و روستاها، آموزش‌های لازم برای بکارگیری از نرم‌افزارهای معرفی و دسترسی به کتاب‌‌ها را آغاز کنیم.
استاندار خوزستان بر اهدای کتاب از سوی خانواده‌ها به اداره کل کتابخانه‌ها تاکید کرد و گفت: باید لیست کتاب‌های مورد نیاز و پر متقاضی از سوی این اداره اعلام شود تا کارهای تبلیغی انجام شود و در صورت تحقق این هدف، اگر هر خانواده تنها یک جلد کتاب اهدا کند در پایان سال، بیش از ۸۰ درصد افزایش در آمار کتب کتابخانه‌ها را شاهد خواهیم بود.
وی همچنین با اشاره به برنامه اداره کتابخانه‌های استان برای اجرای طرح پیک مهر، اظهار کرد: ایجاد باکس کتاب به طور آزمایشی در فرودگاه و راه آهن اهواز آغاز شود تا پیش از راه‌اندازی طرح به طور رسمی در هفته کتاب، اشکالات و نواقص احتمالی آن شناسایی و برطرف شود.
رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی خوزستان همچنین خواستار ظرفیت‌سازی شرکت‌های خصوصی و دولتی بزرگ استان برای کارکنان وخانواده آنها شد و گفت: این شرکت‌ها باید حداقل نسبت به ظرفیت‌سازی در بخش فرهنگی برای خانواده‌های زیر پوشش اقدام کنند و سهم خود را در این بخش ارتقا دهند.
حجازی با تأکید بر قدردانی از نویسندگان و ناشران کتاب، بیان کرد: این امر می‌تواند آنان را تشویق کند تا به سوی نگارش کتاب با محتوای قوی‌تر گام بردارند.
استاندار خوزستان تاکید کرد: اداره‌کل آموزش و پرورش استان از فضای مدارس به ویژه در روستاها به عنوان کتابخانه استفاده کند و در زمانی که مدارس تعطیل هستند فضای مدارس به عنوان کتابخانه با تهیه امکانات لازم در اختیار مراجعه‌کنندگان برای مطالعه قرار گیرد.
انتهای پیام/ج20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول