اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور خبر داد:

بروز 11 هزار حادثه امدادی در کشور در 10 ماهه گذشته

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور گفت: در 10 ماهه گذشته 11 هزار حادثه در کشور اتفاق افتاده است.

بروز 11 هزار حادثه امدادی در کشور در 10 ماهه گذشته
محمد مظفر در گفت و گو با خبرنگار فارس در بوشهر اظهار داشت: یک میلیون و 100 هزار نفر متاثر از این حوادث بودند و از خدمات امداد و نجات جمعیت هلال احمر بهره‎مند شدند.
وی با بیان اینکه توان و ترکیب جمعیت هلال احمر در بخش امداد و نجات در دنیا منحصربه‌فرد است اضافه کرد: تجهیزات و امکانات جمهوری اسلامی ایران برای امداد و نجات از بهترین تجهیزات روز دنیاست و توان جست‌وجو، نجات، رهاسازی و امدادرسانی هلال احمر در دنیا بی‎سابقه است.
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور یادآور شد: همچنین در نیمه دوم اسفندماه طرح توسعه و تقویت تجهیزات امداد و نجات در سطح کشور اجرا می‎شود.
وی بیان کرد: در این طرح امکانات خودروهای نجات، تجهیزات دریایی، زمینی و کوهستان برای امداد و نجات، رهاسازی و امدادرسانی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.
مظفر افزود: وضعیت امداد و نجات هلال احمر جمهوری اسلامی در سطح دنیا در مقایسه با دیگر کشورها بسیار مناسب است و جزو رده‎های اول به شمار می‎رود.
وی با اشاره به ورود شناگر طول خلیج فارس به عسلویه گفت: شناگر طول خلیج فارس بعد از طی 455 کیلومتر در مدت 38 روز وارد آب‎های عسلویه استان بوشهر شده است.
مظفر افزود: محمد حسین کبادی ( شناگر طول خلیج فارس ) از امدادگران جمعیت هلال احمر کشور است که به درجه ایثار رسیده و جزو نیروهای واکنش سریع این جمعیت به شمار می‌رود.
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور اضافه کرد: این امدادگر قرار است مسافت یک‌هزار و 280 کیلومتری خلیج فارس را از استان هرمزگان شروع و در مدت 100 روز تا اروندکنار در استان خوزستان شنا کند.
مظفر ادامه داد: این اقدام برای نخستین بار در دنیا رخ داده و رکود شنای این امدادگر ایرانی در آب‎های آزاد در کتاب گینس به ثبت می‎رسد.
وی اضافه کرد: این اقدام امدادگر ایرانی با هدف زنده نگه داشتن نام خلیج فارس و نمایش اقتدار و توانمندی امدادگران ایرانی انجام شده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خرید یک آمبولانس دریایی نیز گفت: این آمبولانس دریایی در کنار این امدادگر برای انجام تست قرار گرفته و با گذراندن دوره تست خود اگر مشکلی پیش نیاید تا سال آینده 14 پایگاه دریایی در سطح کشور به این آمبولانس‎ها تجهیز می‎شوند.
مظفر یادآور شد: برای خرید این آمبولانس دریایی یک میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.
انتهای پیام/ر20/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول