اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر جهاد کشاورزی:

تجهیزات و ماشین‌آلات کشاورزی کشور ایده‌آل نیست

خبرگزاری فارس: معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: کشور در سال‌های اخیر در بخش توسعه ارقام و نهاده‌های کشاورزی پیشرفت خوب و قابل قبولی داشته اما در زمینه ماشین‌آلات و تجهیزات کشاورزی هنوز عقب است.

تجهیزات و ماشین‌آلات کشاورزی کشور ایده‌آل نیست
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، جهانگیر پرهمت بعدازظهر امروز در مراسم افتتاحیه دهمین نمایشگاه ماشین‌آلات و صنایع کشاورزی اصفهان بیان داشت: منابع آبی کشورمان بسیار محدود و امکان توسعه افقی و ارضی در بخش زمین‌های کشاورزی نیز اندک است.
وی از برنامه افق چشم‌انداز در زمینه بخش کشاورزی سخن گفت و ادامه داد: تأمین امنیت غذایی منطقه علاوه بر کشور، مأموریت اصلی بخش کشاورزی در افق 1404 است و این بدان معناست که علاوه بر جمعیت 100میلیونی کشور طی سال‌های آینده، حدود 400 میلیون جمعیت منطقه نیز باید تحت پوشش قرار گیرد.
معاون وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: این موضوع، هدف گذاری و مسئولیت بسیار سنگینی را دارد بنابراین باید تمام تلاش خود را برای به نتیجه رسیدن به کار بریم.
وی تاکید کرد: کشور ناگزیر از حرکت به سمت کشاورزی دانش‌بنیان است و تحقق این هدف تنها در گروی افزایش بهره‌وری و استفاده صحیح از منابع موجود است.
پرهمت از وجود مشکلاتی از قبیل خشکسالی‌های پیاپی سخن گفت و تصریح کرد: با توجه به شرایط اقلیمی کشور سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی در زمینه جبران تنش‌های زیست محیطی را نیز باید مدنظر قرار داد.
وی با اشاره به مشکلات دیگر بخش کشاورزی گفت: در سال‌های اخیر کشور در بخش توسعه ارقام و نهاده‌های کشاورزی پیشرفت خوب و قابل قبولی داشته اما در زمینه ماشین‌آلات و تجهیزات کشاورزی هنوز عقب است.
معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: از الویت برنامه‌های حوزه کشاورزی کشور طراحی، ساخت و تولید تجهیزات و ماشین‌آلات کشاورزی است که با توجه به تولید علم و فناوری و تبدیل آنها به صنایع، نیاز این بخش برطرف می‌شود.
وی تاکید کرد: کشاورزی سنتی باید کنار گذاشته شده و افزایش درآمدها، افزایش بهره‌وری و استفاده بهینه از منابع به عنوان مهم‌ترین شاخص‌های فعلی در دستور کار قرار گیرد.
پرهمت ادامه داد: بخش کشاورزی در زمینه ماشین‌آلات و افزایش سطح تکنولوژی، پیشرفت‌های لازم را نداشته و این در حالی است که در دیگر حوزه‌ها به نقاط مناسبی دست پیدا کرده است.
وی اظهار داشت: توسعه مکانیزاسیون از اهداف و اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی است.
معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود: ضعف‌های موجود در بخش کشاورزی باید از طریق اتکا به تولیدات داخل، خودکفایی و بومی‌سازی جبران شود بنابراین صاحبان صنایع و سرمایه‌گذاران نیز باید به این سمت هدایت شوند.
انتهای پیام/ی20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول