اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اصفهان:

فاز یک ساخت صحن حضرت فاطمه (س) در نجف آغاز شده است

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اصفهان گفت: فاز یک ساخت صحن حضرت زهرا (س) در حرم حضرت امیرالمومنین (ع) با مساحت ۱۹۸ هزار متر آغاز شده است.

فاز یک ساخت صحن حضرت فاطمه (س) در نجف آغاز شده است
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علی حیدری بعد از ظهر امروز در نشست خبری که در ستاد عتبات‌ عالیات اصفهان برگزار شد، اظهار داشت: ستاد بازسازی عتبات عالیات با گذشت ۹ سال پروژه‌های  کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت بسیاری را به اجرا رسانده است.
وی به انجام پروژه‌های که تا به حال در حرم‌های مطهر‌ نجف، کربلا، کاظمین‌ و سامرا اشاره کرد و بیان داشت: در انجام این پروژه‌ها از نظرات متخصصان حرفه‌ای از جدیدترین امکانات روز دنیا در ساخت و تعمیر این آثار که شاهکارهای ایرانی و اسلامی است، بهره برده‌ایم.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اصفهان با اشاره به پروژه‌های عمرانی، فرهنگی و تحقیقاتی این ستاد تصریح کرد: یکی از پروژه‌های جدید ساخت صحن حضرت زهرا (س) به مساحت ۱۹۸هزار متر است که شامل قسمت‌های زیارتی، غیر زیارتی و فضاهای جانبی از جمله کتابخانه واحدهای خدماتی، پارکینگ، موزه و غیره است.
وی افزود: پروژه‌های ساخت صحن حضرت زهرا (س) مراحل ابتدای خود را سپری کرده و فاز نخست آن آغاز شده است که با کمک‌های مردمی این مرحله هم به سرعت طی تا برای پذیرایی از تعداد بی‌شماری از شیعیان در نجف آماده شود.
حیدری با اشاره به انجام تعدادی از پروژه‌های اجرا شده یا در دست اقدام ستاد بازسازی عتبات عالیات اشاره و تاکید کرد: از آن جمله راه‌اندازی دو هزار متر مکعب آب شرب حرم علی (ع) و اضافه شدن 3 هزار مترمکعب دیگر و همچنین طرح توسعه حرم امیرالمومنین (ع) است.
وی گفت: از دیگر فعالیت‌های این ستاد در نجف اشرف به ترمیم و تعویض سنگ‌ها و نصب کاشی‌های معرق ورودی ایوان حرم مطهر‌، مرمت و بازسازی کتیبه گریو گنبد حرم مطهر‌، احداث کانال خطوط انتقال (آب، برق، مخابرات) در اطراف حرم مطهر‌، راه‌اندازی رادیو و ماهواره حرم مطهر‌، راه‌اندازی کارگاه قالی‌شویی می‌توان اشاره کرد.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اصفهان به احداث حسینیه‌ حیدری، محل پخت غذا و استراحتگا‌ه مسقف اشاره و تاکید کرد: ساخت درب‌های طلا کاری شده حرم مطهر‌ و پروژه ساخت لوستر اصلی بالای ضریح مطهر‌ و پنج لوستر پیرامون ضریح مطهر‌ نیز توسط این ستاد در نجف اشرف انجام شده است.
وی همچنین اظهار داشت: بارها با دعوت از خدام حرم‌ها در عراق آنها را با فرهنگ مردم ایران و مراسم مذهبی در ایران و احترام گذاشتن به زائران آشنا کرده‌ایم.
حیدری در ادامه به تخریب بارگاه شیعیان توسط معاندان اشاره و اضافه کرد: مقاوم‌سازی بزرگ‌ترین چالش در عتبات عالیات بود چراکه وجود آمونیاک در آب‌های زیر سطحی و با بتون‌ریزی، کاشی‌کاری و سنگ‌کاری از تخریب آهسته این مواد جلوگیری و مقاوم‌سازی انجام شده است.
وی از مهم‌ترین فعالیت‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اصفهان در کربلای معلی را نام برد و گفت: ساخت درب طلای حرم حضرت اباالفضل‌ (ع)، ساخت و نصب درب طلاکاری‌ شده باب سید‌الشهدای حرم سیدالشهدا (ع)، ساخت و نصب دو درب نقره حرم مطهر‌ امام حسین (ع) و طراحی و ساخت ۱۲ باب درب طلاکاری شده حرم مطهر‌ از جمله این اقدامات است.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اصفهان افزود: پروژه بیمارستان ۱۲۰ تخت خوابی امام زین‌العابدین (ع) دارای ۲۴ بخش عمومی و تخصصی برای زائران است و مجتمع خدماتی سیدالشهد‌ا (ع) از جمله پروژه‌های ستاد در کربلای معلی است.
وی با اشاره به طرح جامع توسعه حرمین مطهر‌ امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) و نورافشانی در این مسیر بیان کرد: روپوش قبر امام حسین (ع) و نصب تندیسی از نام این بزرگوار در میدان امام حسین (ع) استان اصفهان از برنامه‌های در دست اقدام این ستاد است.
حیدری اتمام پروژه طلا کاری گنبد حرم‌های مطهر‌ امام جواد (ع) و امام کاظم (ع) را از اقدامات ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اصفهان در کاظمین‌ نام برد و تصریح کرد: طلاکاری گلدسته‌های حرم مطهر‌ امام جواد (ع) و پروژه ساخت دو  درب عظیم طلا کاری شده حرم مطهر جوادین ‌(ع) در اصفهان در حال اجراست.
وی اضافه کرد: در شهر سامرا نیز با تعویض دیوارهای آسیب دیده، آیینه‌کاری و ساخت آشپزخانه و آبکاری طلا گنبد حرم مطهر‌ امامین‌ ‌عسگرین (ع) در حال انجام است.
انتهای پیام/آ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول