اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

روحانی مستقر در چالوس:

لیلة القدر همان فاطمه زهرا «س» است

خبرگزاری فارس: یکی از روحانیون مستقر در مساجد چالوس درباره اهمیت و عظمت شب‌های قدر گفت: در بعضی از تفاسیر آمده است که لیلة القدر منظور همان فاطمه زهرا «س» است که قدر و عظمتش نزد مردم همچون قبر مبارک ایشان نامعلوم است.

لیلة القدر همان فاطمه زهرا «س» است
حجت‌الاسلام ابراهیم آقاجانزاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در چالوس افزود: شب‌های قدر که قرآن کریم به یکباره بر قلب مقدس حضرت رسول اکرم «ص» نازل شده بود، قبل از شهادت حضرت علی«ع» نیز وجود داشته است.
وی اظهار داشت: دقیقا معلوم نیست کدام شب از شب‌های نوزدهم، بیست و یکم و یا بیست و سوم ماه مبارک رمضان، شب قدر است و این نشان از عظمت والای این شب دارد.
یکی از روحانیون مستقر در مساجد شهرستان چالوس ادامه داد: همانطوری که کسی در پی گنجی است ولی دقیقا نمی‌داند کدام نقطه از زمین را باید بکند تا به گنج برسد بنابراین باید چندین جا را بکند تا به آن گنج برسد، انسان نیز با تضرع و زاری می‌تواند به آن گنج‌های معنوی و الهی خویش برسد.
آقاجانزاده بیان داشت: خداوند متعال بندگانش را خیلی دوست دارد و به هر طریقی می‌خواهد بنده‌اش به سراغش برود و به او پناه آورد تا به خیر و سعادت دنیا و آخرت نصیب بندگانش شود
وی گفت: شب‌های جمعه، روز عرفه و بسیاری از ایام و لیالی مذهبی و معنوی وجود دارد اما شب قدر در اوج عظمت و رحمت و برکت الهی قرار دارد که انسان می‌تواند به معراج برود همانطوری که حضرت محمد «ص» پیامبرعظیم الشان اسلام، در ماه مبارک رمضان به معراج تشریف بردند.
آقاجانزاده خاطرنشان کرد: در بعضی از تفاسیر آمده است که لیلة القدر منظور همان فاطمه زهرا «س» است که قدر و عظمتش نزد مردم همچون قبر مبارک ایشان نامعلوم است.
این روحانی افزود: در ماه مبارک رمضان سفره‌ای از طرف خداوند مهربان برای بندگانش پهن شده است که باید از این سفره ضیافت و مهمانی الهی که شب قدر در آن اوج این قله صعود انسانی به سوی کمال حق است نهایت بهره را جست.
وی گفت: قرآن در طول 23 سال از رسالت رسول خدا به تدریج و با مناسبت‌های آن اتفاق و یا رویداد نازل شد و در شب قدر نیز به یکباره و دفعی بر قلب مقدس رسول خدا «ص» نازل شد و بنابراین قران دوبار نازل شده است که یکی دفعی و در شب قدر است و دیگری به تدریج و سوره به سوره بر حضرتش در طول 23 سال فرو فرستاده شد.
انتهای پیام/ص20
 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول