اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسکو:

ایلخچی قطب تولید پیاز در کشور است

خبرگزاری فارس: مدیر جهادکشاورزی شهرستان اسکو گفت: اراضی بخش ایلخچی قطب تولید پیاز در کشور است.

ایلخچی قطب تولید پیاز در کشور است
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان‌شرقی، حسن ایمانی در حاشیه برگزاری کارگاه آموزشی تهیه کمپوست پیاز برای پیازکاران بخش ایلخچی شهرستان اسکو، اظهار کرد: در راستای اجرای طرح جامع مدیریت تولید محصول سالم به روش مدرسه در مزرعه IPM\FFS بر روی محصول پیاز، پیازکاران بخش ایلخچی آموزش‌های لازم را در زمینه تهیه کمپوست ارگانیک فرا گرفتند.
وی با بیان اینکه این کارگاه آموزشی به مدت یک روز در مرکز جهادکشاورزی بخش ایلخچی برگزار شد، ادامه داد: در این کارگاه، 35 نفر از بهره‌برداران روش‌های تهیه و تولید این محصول را آموزش دیدند.
مدیر جهادکشاورزی شهرستان اسکو، هدف از اجرای این طرح را آشنایی بهره برداران پیازکار از مزایای استفاده از کمپوست، روش‌های تولید کمپوست ارگانیک و طرز استفاده از آن عنوان کرد و افزود: استفاده از این کمپوست جایگزینی مناسب به جای مصرف کودهای شیمیایی در تولید محصول سالم خواهد شد. 
کمپوست کردن قدیمی‌ترین روش بازیافت بوده و ترکیبی از ضایعات مواد خوراکی، زباله‌های کشاورزی، باقیمانده علف‌های هرز، برگ‌های خزان یافته و غیره است که از طریق تجزیه هوازی به ترکیبات آلی غنی دگرگون شده است، فرآیند کمپوست بسیار ساده است و توسط افراد با تجربه در باغات و مزارع انجام می‌شود.
همچنین این کود که از پسماندهای خانگی و غذایی تولید می‌شود یکی از بهترین کودها برای مصارف کشاورزی به شمار می‌رود و تولیدکنندگان گل و گیاه نیز امکان استفاده از این کود را دارند.
انتهای پیام/ح30/چ 3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول