اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر مطرح کرد

تسهیل تولید صادراتی رویکرد مهم وزارت صنعت و معدن

خبرگزاری فارس: مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت بنا دارد تا حرکت تولید به سمت صادرات یا همان تولید صادراتی را تسهیل کند.

تسهیل تولید صادراتی رویکرد مهم وزارت صنعت و معدن
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، اسماعیل مرحمتی ظهر امروز در جمع مدیران حوزه صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر اظهار داشت: لزوم تعامل، همکاری و گسترش خبررسانی و آگاهی‌بخشی به ذینفعان در حوزه فعالیت‌های سازمان‌ها و دستگاه‌های فعال در حوزه صنعت،معدن و تجارت ایجاب می‌کند تا چنین نشست‌هایی بیشتر و هدفمندتر برگزار شود.
وی افزود: پیوند تولید، تجارت و تشکیل وزارت صنعت، معدن و تجارت، سرآغاز حرکتی جهادگونه در راستای دستیابی به اهداف چشم‌انداز 20 ساله کشور است.
مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: تصمیم مدبرانه یکپارچه‌سازی سیاست‌گذاری تولیدی ـ تجاری تحت لوای مدیریت واحد، ضمن ایجاد فضای مناسب برای استفاده بهینه از ظرفیت‌های ملی، ایجاد امنیت سرمایه‌گذاری و انسجام در سیاست‌های تولیدی ـ تجاری از طریق رفع تعارضات، کاهش زمان انجام فعالیت‌های اداری و همسویی در سیاست‌ها به تصمیمات سریعتر و اثربخش‌تر منجر می‌شود.
مرحمتی بیان کرد: بخش‌های صنعت، معدن و بازرگانی کشور با پشت‌سر گذاشتن تجربه‌هایی همچون بحران مالی جهانی، تحریم‌های اقتصادی بی‌سابقه و همچنین اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها به سطحی از بلوغ برای عبور از مرزهای داخل و حضور در بازارهای بین‌المللی دست یافت.
وی ادامه داد: اکنون که بناست تا تولید سرچشمه تجارت و تجارت محرک تولید باشد، باید با محور قرار دادن تولید، صیانت از بنگاه‌های تولیدی، ایجاد بسترهای لازم برای متنوع‌سازی محصولات تولیدی، همسوسازی سیاست‌های تولیدی ـ تجاری و تسهیل تجاری و تکمیل زیرساخت‌های تولیدی ـ تجاری لازم، امکان ورود تولیدات صنعتی و معدنی در مسیر بازارهای بین‌المللی و ماندگاری آنها را فراهم آورد.
 مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: بر این اساس وزارت صنعت، معدن و تجارت بنا دارد تا حرکت تولید به سمت صادرات یا همان تولید صادراتی را تسهیل کند.
مرحمتی اذعان داشت: وظیفه داریم عملکردها و فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه‌های مختلف، هم در بخش خصوصی و هم دولتی را توسط کارشناسان، مسئولان و فعالان در دستگاه‌های هم‌خانواده، به مردم اطلاع دهیم.
وی افزود: برخی از انتقادات وارده نشانگر عدم آگاهی و اطلاع‌رسانی به موقع در ارتباط با فعالیت‌های صورت گرفته است که زمینه تحریف افکار عمومی در جامعه را ایجاد می‌کند.
سرپرست سازمان ،صنعت و تجارت استان بوشهر اظهار داشت: ضروری است مجموعه عملکرد سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف در روزنامه‌ها و نشریات و سایت‌های خبری بازتاب یابد، تا از انتشار مطالب کذب و غیر واقع که موجب ناامیدی و تنش در جامعه می‌شود جلوگیری شود.
مرحمتی تاکید کرد: قطعا اگر اطلاع‌رسانی در جای خود و به موقع به مردم داده شود از سوءاستفاده سودجویان و التهاب فضای افکار عمومی جلوگیری می‌شود.
وی خاطر نشان کرد: با ادغام دو وزارتخانه، حوزه فعالیت‌های سازمان گسترده‌تر شده است و می‌طلبد با زحمت و کار بیشتر فرآیندهای مختلف و فعالیت‌ها به اطلاع عموم و مخاطبین رسانده شود.
مهندس اسماعیل مرحمتی گفت: روابط عمومی‌های موفق نیازمند ابزار، امکانات و مهم‌تر از همه حمایت است.
 وی با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این جلسات این است که به نوعی حاصل زحمات خودمان را به نحو موثر و مطلوب‌تری به مردم بگوییم، تصریح کرد: روابط عمومی‌ها باید متناسب با نیازهای مخاطبان تمامی فعالیت‌هایی که انجام شده یا به نوعی صورت نگرفته است را در فضایی شفاف و به دور از تنش برای مردم بازگو کنند.
وی اضافه کرد: به همت اداره کل روابط عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت،شورای هماهنگی روابط عمومی‌ها متشکل از 37 عضو در سراسر کشور تشکیل شده، این شورا تشکلی حرفه‌ای بوده و مدیران روابط عمومی موسسات، شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه استان‌ها در آن عضو هستند.
انتهای پیام/خ۱۰/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول