اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خبر داد

احداث بخش سوختگی مجهز در خراسان‌جنوبی

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از احداث بخش سوختگی مجهز در مرکز استان خبر داد و گفت: از طریق وزارت بهداشت اعتباری برای آغاز این کار اختصاص داده شده است.

احداث بخش سوختگی مجهز در خراسان‌جنوبی
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، قاسم کریمی صبح امروز در جمع مسئولان بهداشتی خراسان‌جنوبی اظهار داشت: برای این بخش 11 تخت بیمارستانی و چهار تخت ویژه سوختگی مصوب شده است.
وی افزود: باید کار مکان‌یابی این بخش در یکی از بیمارستان‌های مرکز استان انجام شود و برای آغاز کار نیز مبلغ 700 میلیون ریال اختصاص پیدا کرده است که مراحل این کار در حال انجام است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند به احداث مرکز رادیوتراپی در مرکز استان اشاره کرد و گفت: ما برای خرید تجهیزات این مرکز که توسط خیران در حال ساخت است، اقدام کردیم و در حال حاضر برای خرید دستگاه شتاب‌دهنده به مبلغ 300 میلیون تومان قرارداد امضا کردیم.
 
*با کمبود فضای فیزیکی اتاق عمل مواجه هستیم
کریمی کمبود فضای فیزیکی در اتاق عمل را یکی از مشکلات موجود در این بخش در سطح بیمارستان‌های استان دانست و گفت: این مشکل نیز با راه‌اندازی بیمارستان 200 تخت‌خوابی بیرجند مرتفع می‌شود.
وی به کمبود نیروی خدماتی پس از اجرای طرح تغییر وضعیت نیروهای شرکت در سطح بیمارستان‌های مرکز استان اشاره کرد و اظهار داشت: 120 نیروی خدماتی ما پس از تغییر وضعیت به 96 نفر تقلیل یافت.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ادامه داد: برخی از این افراد توانایی کار نداشتند و در حال حاضر 70 نیروی خدماتی در اختیار داریم و با کمبود نیروی خدماتی 30 نفره مواجه هستیم.
کریمی تصریح کرد: هم‌چنین تخت‌های بیمارستانی در مناطق محرومی مانند خراسان‌جنوبی درآمد چندانی ندارد چرا که در حال حاضر روزانه 80 هزار تومان هر تخت هزینه دارد در حالی که درآمد هر تخت 36 هزار تومان است.
 
*اورژانس بیمارستان‌های خراسان‌جنوبی با کمبود نیرو مواجه است
وی اظهار داشت: در حال حاضر ما با یک چالش شدید در مورد اورژانس مواجه هستیم چرا که نیروهای شرکتی اورژانس در شهرهای مجاور جذب شدند و ما با کمبود نیرو در این زمینه مواجه هستیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه ما مجوز استخدام در مورد نیروهای شرکتی اورژانس نداشتیم، تصریح کرد: در حال حاضر خیلی از پایگاه‌های اورژانس با بهیار، کمک بهیار یا حتی دانشجویان اداره می‌شود.
انتهای پیام/ح20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول