اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری:

چهارمحال و بختیاری 154 موقوفه دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری گفت: در سال ‌جاری تعداد موقوفات این استان به 154 موقوفه افزایش یافته است.

چهارمحال و بختیاری 154 موقوفه دارد
حجت‌الاسلام محمد طباطبایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: با اضافه شدن سه موقوفه شامل یک قطعه زمین مسکونی به مساحت 170 مترمربع به ارزش یک میلیارد ریال، یک زمین زراعی به مساحت 0 15 هزار مترمربع به ارزش 15 میلیارد ریال و یک واحد تجاری به ارزش 900 میلیارد ریال تعداد موقوفات این استان به 154 موقوفه افزایش یافته است.
وی افزود: در حال حاضر یک هزار و 242 باب مسجد و حسینیه و افزون بر یک هزار و 270 رقبه در این استان به ثبت رسیده است.
طباطبایی درآمد حاصل از موقوفات این استان را 4 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: درآمد حاصل از موقوفات این استان در زمینه‌های مختلف از جمله کمک به ازدواج جوانان، کمک به زندانیان نیازمند و آبرو دار هزینه می‎شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری بر ضرورت توسعه فرهنگ وقف در جامعه تاکید کرد و افزود: فرهنگ وقف اعتقاد و ایمان به وقف در جامعه را احیا می‌کند و بستر مناسبی را در راستای ایجاد انگیزه و تمایل افراد به سمت انفاق و کمک به همنوعان فراهم می‌کند.
وی تصریح کرد: ارتقای روحیه وقف در اعتلای حیات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی جامعه نقش بسزایی دارد که بر همین اساس باید تلاش ویژه‌ای در راستای اشاعه و توسعه وقف به‌عنوان یک ضرورت اعتقادی و ملی در جامعه داشته باشیم.
طباطبایی به نقش تربیتی خانواده‌ها در توسعه فرهنگ وقف در جامعه‌ اشاره کرد و افزود: خانواده‌ها با برخورد‌های صحیح خود می‌توانند در تقویت روحیه نوع دوستی در فرزندانشان نقش بسزایی داشته باشند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری ادامه داد: محیط‌های آموزشی، مسئولان ذی‌ربط و اهالی فرهنگ و هنر و رسانه‌ها با اطلاع رسانی و تبلیغات لازم می‌توانند در نهادینه‌کردن فرهنگ وقف مفید واقع شوند.
وی همچنین بر ضرورت نوسازی و بهسازی اماکن زیارتی در این استان تأکید کرد و گفت: از ابتدای سال 90 و با تدوین طرح جامع عمرانی مختص به هر بقعه با توجه به شرایط اقلیمی و زائرپذیری، عملیات نوسازی و توسعه حرم 15 امامزاده در استان آغاز شده است که تاکنون افزون بر 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
انتهای پیام/ح20/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول