اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی مطرح کرد

جمع‌آوری یک میلیارد ریال نذورات در معصوم‌زاده بجنورد

خبرگزاری فارس: معاون بقاع متبرکه اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: یک میلیارد ریال نذورات امسال در امامزاده سیدعباس بن موسی بن جعفر (ع) بجنورد برادر گرامی امام رضا (ع) جمع‌آوری شد.

جمع‌آوری یک میلیارد ریال نذورات در معصوم‌زاده بجنورد
سیدحسین معروف‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار داشت: این میزان نذورات برای اجرای طرح‌های عمرانی در این امامزاده هزینه می‌شود.
وی افزود: جمع‌آوری نذورات در این بقعه متبرکه از ابتدای امسال طی هر 45 روز یک نوبت در مناسبت‌های خاص مذهبی صورت می‌گیرد.
معروف‌زاده تصریح کرد: به همین منظور آیین غبارروبی و عطرافشانی این بقعه همزمان با هفته وقف با حضور مسئولان انجام خواهد شد.
معاون بقاع متبرکه اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی با اشاره به اینکه گسترش شبستان امامزاده سیدعباس بن موسی بن جعفر (ع) بجنورد از سال گذشته توسط این اداره کل آغاز شده است، گفت: اکنون این طرح با وجود مشکلات متعدد به پایان رسیده است.
وی اجرای طرح جامع در این امامزاده را برشمرد و افزود: فاز نخست این طرح اکنون در مراحل تکمیلی قرار داشته و پیش‌بینی می‌شود تا ظرف دو ماه آینده به بهره‌برداری برسد.
معاون بقاع متبرکه اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی با اشاره به اینکه این طرح جامع در قالب چند فاز به اجرا در می‌آید، گفت: برای اجرای این طرح دست کم 6 هکتار زمین پیش‌بینی شده که از محل میدان دفاع مقدس آغاز و تا مزار شهدای گمنام در بالادست صحن معصوم‌زاده ادامه خواهد داشت.
وی با بیان اینکه این طرح هم‌اکنون برای بررسی به دفتر فنی استانداری ارائه شده است، اظهار داشت: اجرای این طرح علاوه بر اعتبارات استانی نیازمند اختصاص اعتبارات ملی است.
معروف‌زاده همچنین از صرف یک‌ میلیارد و 440 میلیون ریال اعتبار برای بازسازی پنج بقاع متبرکه این استان در قالب طرح تصویبی طی امسال خبر داد.
وی افزود: طی همین مدت همچنین 3 میلیارد و 840 میلیون ریال برای کمک به تعمیرات و نگهداری 49 باب بقاع متبرکه از محل اعتبارات ابلاغی دولت هزینه شده است.
وی ساخت سه ضریح طلا و 11 دستگاه صندوق نذور گلدسته‌دار در استان را مورد اشاره قرار داد و گفت: برای اجرای این طرح‌ها یک میلیارد و 200 میلیون ریال اعتبار اختصاص یافت.
معروف‌زاده همچنین با اشاره به اجرای برنامه‌های مختلف طی ماه محرم و رمضان در بقاع متبرکه استان، تصریح کرد: طی این مراسم‌های مذهبی که با حضور عزاداران برگزار می‌شود، اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی شرکت کنندگان را اطعام می‌کند.
وی اعتبار صرف شده برای اطعام شرکت کنندگان در آیین‌های عزاداری در بقاع متبرکه استان طی امسال را 270 میلیون ریال بر شمرد و گفت: هزینه اطعام از محل منطبق موقوفات و بقاع متبرکه استان تأمین می‌شود.
این مسئول در اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی خاطر نشان کرد: البته این میزان هزینه برای اطعام عزاداران جدای از مشارکت نیکوکاران بوده که همواره از برگزاری این مراسم‌ها استقبال کرده‌اند.
مرقد مطهر امامزاده سیدعباس بن موسی بن جعفر (ع) برادر امام هشتم در جنوب شهر بجنورد واقع شده است.
این محل که به نام معصوم‌زاده نیز شهرت داشته آرامگاه شهدا نیز در این مکان قرار دارد.
انتهای پیام/ی20/گ2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول