اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

نماینده آلمان در سازمان ملل مطرح کرد

درخواست اعراب از شورای امنیت برای دخالت در سوریه قواعد بازی را تغییر می‌دهد

خبرگزاری فارس: نماینده آلمان اذعان کرد که درخواست اعراب از شورای امنیت برای تایید اقدامات اتحادیه عرب علیه سوریه قواعد بازی را تغییر خواهد داد همچنانکه دخالت این شورا در سوریه جز از طریق حمایت اتحادیه عرب میسر نخواهد شد.

درخواست اعراب از شورای امنیت برای دخالت در سوریه قواعد بازی را تغییر می‌دهد
به گزارش فارس، سرانجام روز گذشته حمد بن جاسم نخست وزیر و وزیر خارجه قطر به خواست خود رسید و با فشار خود و متحدانش مانند عربستان، در طرح اتحادیه عرب برای سوریه، خواستار دخالت شورای امنیت در سوریه شد.

طرح اتحادیه عرب از بشار اسد رئیس جمهوری سوریه می‌خواهد تا با واگذاری اختیارات کامل به معاون خود، مقدمات را برای تشکیل دولت وحدت ملی در سوریه فراهم کند؛ آنگاه این اتحادیه در یکی از بندهای طرح خود از شورای امنیت می‌خواهد که این طرح را تایید کند که این به معنای باز شدن دخالت مستقیم شورای امنیت در سوریه است.

به گزارش رویترز، «پیتر ویتیگ» نماینده آلمان در سازمان ملل اعلام کرد که درخواست اتحادیه عرب از شورای امنیت برای تایید دعوت خود از رئیس جمهوری سوریه برای واگذاری اختیاراتش به معاون خود، ممکن است شامل تغییر قواعد بازی برای شورای امنیتی باشد که در این خصوص به بن بست رسیده بود.

در ماه‌های گذشته روسیه و چین بیش از یک بار پیش‌نویس ارائه شده از طرف فرانسه در محکومیت بشار اسد رئیس جمهوری سوریه را رد کرده بودند.

نماینده آلمان افرود: اتحادیه عرب از شورای امنیت خواست که تصمیماتش را تایید کند. این موضوعی نیست که اعضای شورای امنیت آن را بتوانند نادیده بگیرند یا بسادگی رد کنند.

درخواست اعراب از شورای امنیت که با مخالفت لبنان و عراق و الجزایر روبه‌رو شده بود، فرصت خوبی برای فرانسه است که تاکنون چندین بار در ارائه پیش نویس علیه سوریه و تصویب آن به صورت قطعنامه شکست خورده است.

این در حالی است که به گفته خبرگزاری رویترز (به نقل از خبرگزاری ایتارتاس روسیه) روز گذشته میخائیل مارگیلیف نماینده رئیس جمهوری روسیه در آفریقا اعلام کرد که مسکو کار دیگری نمی‌تواند برای سوریه بکند. استفاده از وتو [در شورای امنتی] آخرین راهکاری بود که روسیه از آن استفاده کرد و توانست وضعیت بین‌اللملی را برای سوریه بدینگونه حفظ کند.

نماینده آلمان تاکید کرد که با دیگر کشورهای اروپایی تلاش خواهند کرد که شورای امنیت خواسته اتحادیه عرب از سوریه را تایید کند.

این در حالی است که قطر پیش از این تهدید کرده بود که در صدد است پرونده سوریه را به شورای امنیت ارجاع بدهد. مانند آنچه برای لیبی روی داد و با چراغ سبز اعراب و پیشگامی قطر،‌ کشورهای غربی به لیبی و مردم آن حمله کردند و حتی قطر اولین کشور عربی بود که جنگنده‌های خود را برای حمله به مردم لیبیی اعزام کرد.
 
ویتیگ در ادامه تصریح کرد که درخواست اتحادیه عرب از شورای امنیت برای تایید اقدامات خود علیه سوریه، پشت سر گذاشتن و عبور کردن از ماموریت هیئت ناظران عرب است. این کار سبب می‌شود شورای امنیت طرح عربی را کامل بررسی کنند.
 
وی افزود: ما فکر می‌کنیم که بیش از هر زمانی دیگر به قطعنامه‌ای قوی از جانب شورای امنیت نیاز داریم که پیامی قوی به نظام و مردم سوریه بدهد. این امر جز با کمک و تایید تصمیم‌های اتحادیه عرب میسر نمی‌شود و هر چیزی غیر از این ضعیف به نظر خواهد رسید.

حمله کشورهای غربی به لیبی نیز با چراغ سبز اتحادیه عرب انجام شد. اما مقامات دمشق روز گذشته بشدت این طرح اتحادیه عرب را رد و محکوم و اعلام کردند که دخالت آشکار در امور داخلی سوریه و نقض حاکمیت ملی این کشور است.

انتهای پیام/.++
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول