اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

ناظران عرب در سوریه هیچ اشتباهی نداشتند

رئیس ناظران سوریه: با ورود ناظران عرب،‌ خشونت در سوریه کاهش یافت

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت ناظران سوریه اعلام کرد که مقامات سوریه ادوات ارتش را از شهرها خارج کردند و با ورود ناظران خشونت کاهش یافت.

رئیس ناظران سوریه: با ورود ناظران عرب،‌ خشونت در سوریه کاهش یافت
به گزارش فارس، محمد مصطفی الدابی رئیس هیئت ناظران اتحادیه عرب در سوریه در کنفرانسی خبری در قاهره تاکید کرد که ناظران سوریه آنچه با چشم خود دیدند گزارش کردند.

شبکه المنار به نقل از الدابی اعلام کرد که گروه‌های مسلح در سوریه اقدام به تبادل آتش می‌کردند که ارتش سوریه را مجبور به نشان دادن واکنش می‌کرد. با ورود ناظران به سوریه، خشونت اندک اندک کاهش یافت.

الدابی با ارائه گزارشی از گزارش یک ماهه ناظران در سوریه، تاکید کرد که «این گزارش توسط ناظران عرب از 15 نقطه مختلف سوریه نوشته شد و به من دادند. روسای 15 تیم گزارش کردند سپس این گزارش با آنان بررسی شد و آنان آنچه دیده بودند گزارش کردند».

الدابی در خصوص عملکرد ناظران اعلام کرد که از کشورهای اردن، امارات، بحرین، تونس، الجزائر، عراق، عربستان سعودی، کویت، قطر، مصر، مغرب و موریتانی ناظر حضور داشت.

الدالی افزود: اینها دارای انسجام بودند. وی تاکید کرد که «تلاش کردیم که تیم‌های مختلف ناظران در سوریه دارای هماهنگی و تناسب باشد بدین صورت که رئیس هر تیم در هر شهر سوریه، از یک کشور عربی باشد. رئیس هر تیم از ناظران، معاونانی از چند کشور عربی داشت. به همین دلیل می‌توان گفت که یک اتحادیه عرب کوچکی در هر تیم شکل می‌گرفت.

رئیس ناظران سوریه در پاسخ به سوالی دیگردرباره برخی مواضع کشورهای عربی [مانند قطر که ناظران را بی‌تجربه خواند] تاکید کرد: هیچ اشتباهی از طرف ناظران صورت نگرفت. ماموریت ناظران به درستی انجام شد. در بند چهارم بیانیه وزرای خارجه به گفت‌وگوی ناظران [با مردم و دیگران در حین ماموریت] تصریح شده است.

خبرنگاری سوال کرد که در خصوص اینکه برخی حتی در شخص شما [الدابی] ابراز تردید کردند و گفتند که شما دارای سابقه و اتهم هستید و اینکه آیا کشورهای مشخصی بر شما فشار آوردند یا در کار شما تردید کردند،‌ چه نظری دارید؟ این خبرنگار همچنین ادامه داد: معارضان سوریه ادعا می‌کنند که در یک ماه 900 نفر کشته شده‌اند که الدابی در پاسخ گفت: من هیج مسئله‌ای ندارم که بخواهم از خودم دفاع کنم نه در سودان، نه در سازمان ملل نه در دادگاه لاهه هیچ مسئله‌ای ندارم.
 
وی تاکید کرد: در خصوص اطلاعاتی که بیان شد، ما آنچه حقیقت بود و دیدیم گزارش کردیم. ما از اصلا از چیزی که ندیدیم صحبت نکردیم. من مطمئنم از زمان رسیدن ناظران همه ادوات ارتش و نیروهای امنیتی سوریه از شهرها خارج شد. این را به وزرای خارجه عرب هم گفتم. ما بالگرد و آنچه در رسانه‌ها آمد، ندیدیم.

در مقابل معارضان سوریه که گزارش الدابی را به سود خود ندیدند، مدعی شدند که این گزارش ساختگی است و آن را رد کردند.

انتهای پیام/.++
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول