اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در زمینه‌ سازندگی و عمرانی انجام شد

امضای تفاهمنامه همکاری بین سپاه صاحب‌الامر (عج) و مدیریت بحران قزوین

خبرگزاری فارس: تفاهمنامه همکاری بین سپاه صاحب‌الامر (عج) و اداره کل مدیریت بحران استانداری قزوین با هدف تسریع و گسترش انجام طرح‌های سازندگی با اولیت روستاهای مناطق محروم منعقد شد.

امضای تفاهمنامه همکاری بین سپاه صاحب‌الامر (عج) و مدیریت بحران قزوین
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین پیش از ظهر امروز تفاهمنامه همکاری مشترک بین اداره کل مدیریت بحران استانداری قزوین و سپاه صاحب‌الامر (عج) قزوین در محل سپاه استان قزوین منعقد شد.
این تفاهمنامه در شش ماده و پنج تبصره با هدف استفاده از ظرفیت نیروهای جوان در انجام امور عمرانی، آموزشی، فرهنگی و کمک در امدادرسانی در مواقع اضطرار در شهرها و روستاهای استان به امضای علی‌محمد آهنی، مدیرکل بحران استانداری قزوین و سرهنگ وفاپور، جانشین فرماندهی سپاه استان رسید.
تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص رسیدگی به مناطق محروم و بسیج جوانان در سازندگی، تسریع و گسترش انجام طرح‌های سازندگی با اولویت روستاهای مناطق محروم، استفاده از توان و ظرفیت نیروهای بسیجی و جوانان داوطلب متخصص و سایر امکانات امدادی در سر حد توان سپاه استان در انجام امور عمرانی، آموزشی، نظارتی و کمک‌رسانی در زمان بحران از مفاد این تفاهمنامه است.
بنا بر این گزارش، معرفی عرصه‌های فعالیت در زمینه‌های همکاری با بسیج سازندگی، تأمین اعتبار حق‌الزحمه مربی مورد نیاز، هماهنگی با فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها و دهیاری‌ها جهت اجرای مفاد تفاهمنامه، نظارت برای اجرای طرح‌های فوق، استفاده از نیروهای آموزش دیده و متخصص واجد شرایط بسیجی و جوانان داوطلب و تأمین اعتبار برای اجرای طرح‌های مورد توافق تفاهمنامه از تعهدات اداره کل مدیریت بحران استانداری قزوین است.
‌کمک به ارتقای سطح آگاهی و امداد و نجات در شهرها و روستاها از طریق آموزش همگانی، انجام آموزش‌های مورد درخواست اداره کل بحران به وسیله فراخوان نیروها و تشکیل با هماهنگی طرفین به ویژه بسیجیان داوطلب، همکاری با مدیریت بحران در زمینه اجرای طرح‌های عمرانی روستایی به ویژه در روستاها و مناطق محروم و روستاهایی که در معرض بحران هستند، هدایت نیروهای فنی و مهندسی بسیجی و داوطلب در نظارت بر اجرای پروژه‌های عمرانی و ساختمانی در شهرها و روستاها، کمک به فراهم کردن زمینه استفاده از توان تخصصی نیروهای بسیجی در ارائه آموزش‌های تخصصی، کمک به فرهنگ‌سازی و توسعه آموزش شهروندی در عرصه‌های زیست‌محیطی، ایمنی و غیره و تأمین نیروی مورد نیاز و سازماندهی برای امدادرسانی در زمان حوادث غیر مترقبه از تعهدات سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین است.
انتهای پیام/ج20/گ2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول