اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس آموزش و پرورش پلدختر:

سال تحصیلی آینده در پلدختر 3ـ 3ـ 6 اجرا می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس آموزش و پرورش پلدختر گفت: برای سال تحصیلی آینده طرح 3ـ 3ـ 6 در مدارس پلدختر اجرا می‌شود.

سال تحصیلی آینده در پلدختر 3ـ 3ـ 6 اجرا می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از پلدختر، رضاعلی محمودوند امروز در دومین جلسه شورای آموزش و پرورش پلدختر با تشریح سند تحول گفت: سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش بنا به فرمایش مقام معظم رهبری تهیه و جهت اجرا ابلاغ شده است و در این سند 130 راهکار در آن گنجانده شده و چراغ روشن به یک نگاه علمی است.
وی گفت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تحول در دیدگاه‌ها و نگاه‌ها است و در این سند معلم نقش ویژه و مهم و تعیین‌کننده‌ای دارد و روح حاکم بر تحول بنیادین آموزش و پرورش بر ارتقای کیفیت و توجه به مؤلفه تربیت اسلامی است و این سند موجب ارتقای‌ شأن و منزلت معلمان در نظام جامع تعلیم و تربیت می‌شود و حفظ کرامت معلم از پایه‌های اساسی آن است.
رئیس آموزش و پرورش پلدختر با بیان اینکه با تدوین سند تحول بنیادین پایه پیش‌ دبستانی و پیش دانشگاهی حذف شده است، ادامه داد: در سال تحصیلی آینده دوره راهنمایی را خواهیم داشت ولی پایه اول راهنمایی به دلیل آنکه دانش‌آموزان به پایه ششم ابتدایی می‌روند به صورت استثنایی ورودی جدید در اول راهنمایی نداریم اما، مقاطع دوم و سوم راهنمایی هم‌چنان به رویه سابق ادامه می‌دهد و هم‌چنین تدوین سند تحول بنیادین و ایجاد نظام آموزشی 3-3-6 موجب شده به مقطع ابتدایی و آموزگاران شاغل در این مقطع توجه ویژه‌ای شود.
محمودوند با بیان اینکه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش یکی از اقدامات بسیار بزرگ و مهم است، گفت: نظام آموزشی که امروز حاکم است از گذشته وجود داشت که مجال تفکر و پژوهش را از دانش‌آموزان می‌گرفت و سال آینده برای ما بسیار حساس است، چرا که زمینه‌سازی شده تا گام نخست سند تحول بنیادین اجرا شود و هر سال دو پایه تحصیلی متحول شده و بعد از شش سال نظام جدید مستقر و دیپلمه‌ها بعد از 12 سال تحصیل مدرک می‌گیرند و این سند رویکردی تربیتی دارد.
وی گفت: از آنجا که آموزش و پرورش یک امر عمومی است و عموم مردم در آن سهیم‌ هستند، کارهای مقدماتی اجرای این سند انجام شده و کمیته‌های مربوط در حال برنامه‌ریزی هستند و ضمن نیاز سنجی، کمبودها و مشکلات و نیازمندی‌های مدارس را مشخص می‌کنند، تا این طرح با بهترین کیفیت اجرایی و عملی شود.
وی از اعضای شورای آموزش و پرورش خواست که با ارائه طرح‌‌ها و راهکار‌های تازه در زمینه ارتقای کیفیت برنامه‌‌های آموزشی و تربیتی مدارس ما را یاری رسانند تا در رسالت خطیر تربیت نسل جوان بتوانیم بیش از گذشته موفق باشیم.
محمودوند افزود: شوراهای آموزش و پرورش بهترین نهادی هستند که می‌توانند در تنظیم و اجرای سند توسعه آموزش و پرورش شهرستان و استان نقش‌آفرین باشند و در آینده نظام آموزشی مشارکت کنند و این شوراها نماد مشارکت و همراهی مردم با حکومت در زمینه تحقق اهداف کلان نظام است.
رئیس آموزش و پرورش پلدختر با بیان اینکه عزت، کرامت، معنویت هر جامعه به جایگاه آموزش و پرورش بستگی دارد، گفت: با تمام توان و بهره‎گیری از تمام توان و امکانات موجود شهرستان و با مشارکت همه‌جانبه مردم در امر آموزش و پرورش زمینه را برای تحقق اهداف مورد نظر به ویژه رشد و بالندگی و ارتقای سطح علمی نوباوگان میهن اسلامی فراهم می‌کنند که امیدواریم با استقرار نظام آموزشی جدید در سال آینده یک سال خوب و با نشاط و همراه با آرامش را برای دانش‌آموزان شاهد باشیم.
انتهای پیام/ح10/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول