اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس مسئول محیط زیست انسانی حفاظت محیط زیست اصفهان:

4 شهر اصفهان از کارخانه کود آلی برخوردار هستند

خبرگزاری فارس: کارشناس مسئول محیط زیست انسانی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: در حال حاضر تنها چهار شهر اصفهان از کارخانه کود آلی برخوردار هستند و شاهین‌شهر، لنجان، نجف‌آباد و اصفهان از شهر‌های دارای کارخانه کود آلی به شمار می‌روند.

4 شهر اصفهان از کارخانه کود آلی برخوردار هستند
هلنا کعبی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به وجود قانون مدیریت پسماند در کشور اظهار داشت: این قانون از سال 1383 در سطح کشور اجرا شده و آئین‌نامه اجرایی آن نیز در سال 1384 به تصویب رسیده است.
وی با بیان اینکه این قانون به مدیریت پسماند‌های شهری اشاره دارد، اضافه کرد: براساس ماده چهار آئین‌نامه این قانون شهر‌های با جمعیت بیشتر از یک میلیون نفر باید طرح جامع مدیریت پسماند خود را تهیه کنند.
کارشناس مسئول محیط زیست انسانی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان تصریح کرد: سایر شهر‌ها و روستا نیز باید تا پایان سال 1392 طرح مورد نظر را تهیه کنند و پسماند‌‌های عادی به صورت تفکیک شده جمع‌آوری شوند.
وی با اشاره به اینکه شهرداری‌ها با استناد به این قانون تهیه طرح جامع مدیریت پسماند خود را آغاز کرده، افزود: تعدادی از شهر‌ها نیز به دنبال احداث و راه‌اندازی کارخانه‌های کود کمپوست و تشکیل سازمان بازیافت بوده و شهرداری اصفهان پیش از این قانون از کارخانه کود آلی برخوردار بوده و اصفهان در این زمینه نیز در سطح کشور پیشگام بوده است.
کعبی با اشاره به اینکه کارخانه کود آلی اصفهان از سال 1350 فعال بوده است، تاکید کرد: شهرداری اصفهان طرح جامع مدیریت پسماند خود را در سال 1389 به اتمام رساند و طرح خود را به کار‌گروه استانی ارسال کرده و این طرح پس از تصویب در این کارگروه به کارگروه کشوری ارسال شده است.
وی با اشاره به اینکه از سال 1391 نیز سخت‌گیری در زمینه طرح مدیریت جامع پسماند بیشتر می‌شود، ادامه داد: شهرداری‌ها باید هر چه سریع‌تر نسبت به تهیه این طرح اقدام کنند و فعالیت‌های خود را در راستای تکمیل طرح جامع مدیریت پسماند خود تکمیل کنند.
کارشناس مسئول محیط زیست انسانی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان بیان داشت: سازمان بازیافت و تبدیل مواد زائد شهرداری اصفهان نیز به منظور کمک به شهرداری‌های استان در راستای تهیه این طرح آمادگی خود را اعلام کرده است.
وی گفت: در حال حاضر تنها چهار شهر اصفهان از کارخانه کود آلی برخوردار هستند و شاهین‌شهر، لنجان، نجف‌آباد و اصفهان از شهر‌های دارای کارخانه کود آلی به شمار می‌روند.
وی اظهار داشت: طرح جامع مدیریت پسماند در راستای جمع‌آوری و تفکیک زباله‌های شهری از اهمیت بسیاری برخوردار است و تمامی شهرداری‌ها ملزم به تهیه این طرح هستند.
انتهای پیام/خ20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول