اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش و پرورش استثنایی استان اصفهان:

هیچ کودک استثنایی بازمانده از تحصیل در استان اصفهان نداریم

خبرگزاری فارس: معاون آموزش و پرورش استثنایی استان اصفهان گفت: با انجام تست‌های بالینی توسط مراکز بهداشتی و مسئولان سنجش سازمان آموزش و پرورش استثنایی استان اصفهان هیچ کودک استثنایی بازمانده از تحصیل در استان اصفهان نداریم.

هیچ کودک استثنایی بازمانده از تحصیل در استان اصفهان نداریم
سعید ادیب در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در ارتباط با شناسایی کودکان استثنایی بازمانده از تحصیل اظهار داشت: کودکان هفت ساله برای ورود به مدرسه مورد سنجش قرار می‌گیرند و کودکانی که از نظر هوشی، شنوایی یا بینایی دچار مشکل هستند از طریق مراکز سنجش به آموزش و پرورش استثنایی ارجاع داده می‌شوند و مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.
وی در ارتباط با سنجش کودکان کمتر از هفت سال گفت: برای کودکان کمتر از هفت سال (چهار تا شش سال) که از نظر ظاهری و بالینی دچار مشکل هستند مسئولان سنجش سازمان آموزش و پرورش استثنایی تست بالینی انجام می‌دهند و پس از انجام تست، خانواده کودک به کارشناس گروه کم‌توان ذهنی ارجاع داده می‌شود و کارشناس گروه کم‌توان ذهنی پس از شناسایی محدوده مسکونی خانواده کودک، آنها را به نزدیک‌ترین مدرسه معرفی می‌کند.
معاون آموزش و پرورش استثنایی استان اصفهان افزود: کودکان دو تا چهار سال که از نظر شنوایی مشکل دارند در مراکز پزشکی غربال می‌شوند و به آموزش و پرورش استثنایی معرفی می‌گردند، این کودکان توسط مسئولان سنجش ارزیابی می‌شوند و به مدارس ناشنوا معرفی و از خدمات مشاوره‌ای بهره‌مند می‌گردند و با این شرایط در استان اصفهان کودک استثنایی بازمانده از تحصیل نداریم.
وی در ارتباط با آموزش کودکان قبل از مدرسه تصریح کرد: آموزش این کودکان و تعامل خانواده با مدرسه قبل از ورود کودک به مدرسه بسیار تأثیرگذار است و مشکلات پس از ورود به مدرسه را کمتر می‌کند.
ادیب درباره همکاری آموزش و پرورش استثنایی با دیگر سازمان‌ها گفت: برای شناسایی کودکان استثنایی کمتر از هفت سال با سازمان بهزیستی و مراکز بهداشتی در ارتباط هستیم و هم‌چنین کودکان استثنایی هفت ساله از طریق سنجش عمومی برای ورود به مدرسه شناسایی می‌شوند.
وی در ادامه گفت: گروهی از این کودکان (تلفیقی) دارای شرایطی هستند که امکان تحصیل در مدارس عادی را دارند.
معاون آموزش و پرورش استثنایی استان اصفهان اضافه کرد: در مدارس عادی که این کودکان مشغول تحصیل هستند هفته‌ای چهار ساعت دبیر رابط فرستاده می‌شود و این دبیر، رابط بین دانش‌آموز و معلم بوده و به دانش‌آموز کمک می‌کند تا خودش را در سطح سایر دانش‌آموزان نگه دارد.
انتهای پیام/خ20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول