اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار هرمزگان خبر داد

ممنوعیت تردد شناورهای فاقد مجوز / عملکرد تیم ناجی قابل بررسی است

خبرگزاری فارس: استاندار هرمزگان از طرح ممنوعیت تردد هر نوع شناور بدون مجوز در آبهای هرمزگان و اعمال سختگیری‌ها در این راستا خبر داد و گفت: عملکرد تیم ناجی اعزامی به محل سانحه قایق غرق شده قابل بررسی است.

ممنوعیت تردد شناورهای فاقد مجوز / عملکرد تیم ناجی قابل بررسی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس ابراهیم عزیزی ساعتی پیش در حاشیه عیادت از چهار نجات‌یافته سانحه دریایی دیروز که منجر به مرگ 16 نفر و مفقودی یک نفر شده است، اظهار داشت: برابر بررسی‌هایی که تاکنون صورت گرفته است، اقدام به جابه‌جایی مسافر در شرایط نامناسب جوی و بی‌توجهی‌، بی‌احتیاطی و کوتاهی از دلایل وقوع سانحه قایق طی روز گذشته است.

وی با بیان اینکه آنچه که در توان گروه‌های نجات بوده است انجام شده، اضافه کرد: البته اینکه تلاش گروه‌های نجات چقدر موثر واقع شده است نیز قابل بررسی است.

استاندار هرمزگان ادامه داد: آنچه که مشخص است این است که همه تلاش بر مدیریت این حادثه داشته‌اند.

عزیزی گفت: تصمیم بر تشکیل کمیته‌ای در راستای بررسی، تجزیه و تحلیل علل وقوع سانحه و مباحث پیرامونی آن گرفته‌ایم.

وی با بیان اینکه احتمالا خودسری و تخطی برخی از افراد در وقوع این حادثه تعیین کننده بوده است، ادامه داد: مطمئن باشید هر سازمان و تشکیلات و یا هر فرد یا گروهی که کوتاهی کرده باشد شناسایی و مورد برخورد قانونی قرار خواهد گرفت.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه امروز در پی نشست‌های برگزار شده، مقرر شده است که اقداماتی در راستای ارتقای حمل و نقل مسافری دریایی در محورهای استان اتخاذ شود ادامه داد: طبق دستورات داده شده به نهادهای مربوطه به ویژه فرماندهی دریابانی استان از این پس هیچ شناوری در آبهای استان و به ویژه مسیرهای دریایی بندرعباس به جزایر حق تردد بدون مجوز را ندارد.

وی گفت:‌ مقرر شده است اداره بنادر و دریانوردی استان با بازبینی در امور کیفیتی و استاندارد شناورها نسبت به بهینه‌سازی و بهبود سیستم ناوگان مسافری دریا نهایت سختگیری‌ها را با هدف افزایش ایمنی مسافران انجام دهد.

عزیزی با بیان اینکه در قدم اول باید شناورهای بدون مجوز تردد و فاقد گواهینامه‌های ایمنی شناسایی و توقیف شوند اظهار داشت: در راستای دست‌یابی به علل وقوع حادثه کمیته یاد شده مامور شده است تیمی را مامور بررسی کامل موضوع کند و تا تکمیل نشدن بررسی‌های این تیم نمی‌توان کسی را به عنوان مقصر صد در صدی معرفی کرد.

استاندار هرمزگان هم‌چنین از استقرار امور نظارتی بنادر و دریانوردی در اسکله جزیره هرمز خبر داد و گفت: در این اسکله تاکنون بنادر و دریانوردی نظارت نداشته است و این اسکله که مربوط به شیلات بوده توسط دریابانی کنترل می‌شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: از این به بعد تمامی شناورهای سبک مسافری در استان به ویژه اتوبوس‌های دریایی باید از فیلترها و دستورالعمل‌های ایمنی گذر کنند.

عزیزی با بیان اینکه محدودیت‌های جدید به معنای حذف اتوبوس‌های دریایی از چرخه ناوگان مسافری نیست ادامه داد: ممکن است در پی سخت‌گیری‌های مدنظر که با هدف استانداردسازی هر چه بیشتر ناوگان است در بخش شناوری با مشکلاتی رو به رو شویم اما باید کمبودها را تحمل کرد تا در یک بازه زمانی به استانداردهای مدنظر دست یابیم.

استاندار هرمزگان در پایان سخنان خود با بیان اینکه یکی از بخش‌هایی که در آینده باید به طور جد مورد توجه قرار گیرد، گفت: نتیجه‌گیری در مورد عملکرد تیم ناجی اعزامی به محل سانحه را باید به زمان بعد از جمع‌آوری نتایج دقیق بررسی‌های کارشناسی موکول کرد.

عصر دیروز در پی یک سانحه دریایی،‌ 16 سرنشین یک فروند اتوبوس دریایی جان خود را از دست دادند.

تاکنون سرنوشت یک نفر از سرنشینان شناور غرق شده نامعلوم است.

شناور غرق شده 22 سرنشین داشت.

انتهای پیام/ز10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول