اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان انتقال خون آذربایجان غربی اعلام کرد

رشد شاخص اهدای مستمر خون در آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان انتقال خون آذربایجان غربی گفت: شاخص اهدای مستمر خون در مناطق مختلف آذربایجان غربی به همت مردم نوع‌ دوست ارتقای شایسته‌‌‌ای داشته است.

رشد شاخص اهدای مستمر خون در آذربایجان غربی
امیر اولیایی رضایی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: در سال 1389 در این شاخص آذربایجان غربی 47 درصد رشد داشت لذا در صورت تداوم روند فعلی پیش‌بینی می‌شود تا انتهای سال جاری میزان رشد این شاخص بیش از پیش باشد.
وی افزایش میانگین کشوری در این شاخص 45 درصد عنوان کرد و گفت: این استان در شاخص مذکور وضعیت بهتری نسبت به میانگین کشوری در سال گذشته داشت به طوری که رتبه نخست بیشترین افزایش اهدای مستمر نیز به آذربایجان غربی تعلق گرفت.
این مسئول اهدا کننده‌های‌ مستمر سرمایه‌های سازمان انتقال خون دانست و بیان کرد: اهدا کننده‌های مستمر در این دستگاه مردم نهاد از جایگاه ویژه برخوردار هستند چون این اشخاص در فواصل زمانی مختلف به طور منظم توسط پزشکان مجرب معاینه می‌شوند.
اولیایی ادامه داد: افرادی که مرتب برای هدیه کردن خون به افراد نیازمند مبادرت می‌کنند با بیماری‌های قابل انتقال به وسیله خون آشنایی بیشتری دارند به همین دلیل از سلامتی جسمی خود بیشتر از سایر اهدا کننده‌ها مراقبت می‌کنند.
رئیس سازمان انتقال خون آذربایجان غربی اظهار داشت: مطالعات علمی و منابع تحقیقاتی این موضوع به اثبات رسانده است. اهدا کننده‌های مستمر سالم‌ترین و مطمئن‌ترین خون در اختیار سازمان قرار می‌دهند از این رو می‌طلبد فعالان رسانه‌ای برای نهادینه کردن فرهنگ اهدای خون با پشتکار بیشتر و به طور خستگی‌ناپذیر تلاش کنند.
این مسئول اهدای خون ضامن سلامتی فرد دانست و گفت: افرادی که برای اهدای خون نسبت به بیماران و نیازمندان مبادرت می‌کنند در واقع برای حراست از سلامتی خود نیز گام‌های بلندی برمی‌دارند زیرا برای اهدای خون مجبور هستند با انجام دادن آزمایش‌های مختلف از سلامت جسمی خود اطمینان حاصل کنند.
انتهای پیام/غ20/گ2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول