اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

سفر محرمانه مشاور البشیر به سوریه برای میانجیگری میان دمشق-دوحه

خبرگزاری فارس: برخی منابع از سفر محرمانه مشاور رئیس جمهوری سودان خبر دادند و اعلام کردند که برطرف کردن تیرگی مناسبات دمشق خارطوم و میانجیگری میان قطر و سوریه از جمله اهداف این سفر بوده است.

سفر محرمانه مشاور البشیر به سوریه برای میانجیگری میان دمشق-دوحه
به گزارش فارس، بیش از دو ماه از نشستی که اتحادیه عرب در آن جلسه عضویت سوریه را در نشست‌های این اتحادیه تعلیق کرد و سودان نیز به آن رای مثبت داد گذشته است که اکنون عمر البشیر مشاور خود را برای توضیح به دمشق اعزم کرده است.

منابع سودانی روز گذشته اعلام کردند که مصطفی عثمان اسماعیل مشاور عمر البشیر وارد دمشق شد و در سفری محرمانه و اعلام نشده با مقامات دمشق دیدار کرد.

پس از رای مثبت سودان به تعلیق عضویت سوریه مناسبات سوریه و سودان تیره شد. یوسف احمد نماینده دائم سوریه در اتحادیه عرب در نشست ۱۲ نوامبر به علی احمد کرتی وزیر خارجه سودان گفت: حتی تو هم؟ مگر زمانیکه عمر البشیر از طرف دادگاه بین‌الملل تحت تعقیب قرار گرفت، بشار اسد یکی از سرسخت‌ترین حامیان او نبود؟ که کرتی در پاسخ گفت: همه کشورهای علیه شما رای دادند. فقط به ما می‌گویی؟

خبرگزاری آلمان نیز اعلام کرد: عثمان اسماعیل امروز از دمشق به قاهره رفت تا عازم سودان شود. منابع آگاه اعلام کردند که سفر عثمان به سوریه برای بحبود بخشیدن مناسبات دمشق و خارطوم است.

منابع افزودند: یکی دیگر از اهداف این سفر اعلام نشده، ارائه طرح آشتی میان قطر و سوریه است.

این در حالی است که قطر در اتحادیه عرب پیشگام اعمال تحریم و فشار بر سوریه است و بسیاری از کارشناسان وی را هم‌اکنون مجری طرح‌های آمریکا در سوریه و منطقه می‌دانند.

این منابع به حزئیات بیشتری از محتوای دیدار نماینده عمر البشیر با سران سوریه اشاره‌ای نکردند.

انتهای پیام/.++
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول