اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کرمان:

کاندیداها و طرفدارانشان اخلاق انتخاباتی را رعایت کنند

خبرگزاری فارس: استاندار کرمان گفت: کاندیداها و طرفداران آنها باید اخلاق انتخاباتی را رعایت کنند، این انتخابات‌ها باید با تمام انتخابات‌های دنیا تفاوت داشته باشد و همه حسرت آن را بخورند.

کاندیداها و طرفدارانشان اخلاق انتخاباتی را رعایت کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، اسماعیل نجار بعد از ظهر امروز در دیدار هیئت مدیره خانه مطبوعات و رسانه‌‌های استان کرمان اظهار داشت: فعالیت‌های خوب و تأثیرگذار خانه مطبوعات و رسانه‌های استان کرمان به دلیل همدلی و همراهی اعضای شورای مرکزی این مجموعه حاصل شده و به عنوان الگویی برای استان‌های دیگر قرار گرفته است.

وی با اشاره به افزایش کمی مطبوعات و اضافه شدن 31 نشریه جدید با عنوان‌های مختلف در استان کرمان بیان داشت: وجود 157 نشریه در استان کرمان که اکثر آنها نیز چاپ می‌شوند،‌ مطلوب است و باید برای ارتقای کیفیت بیش از پیش آنها تلاش شود.

نجار افزود: برای چاپ یک نشریه دست‌اندرکاران آن در بخش‌های مختلف وقت زیادی را صرف می‌کنند، ‌لذا باید در راستای کیفی‌سازی مطبوعات با همکاری خانه مطبوعات و اداره کل ارشاد انجام شود تا زمینه رغبت خوانندگان بیشتر فراهم شود.

وی عنوان کرد: خانه مطبوعات باید در بحث آموزش اهالی رسانه و ارتقای سطح کیفی آنها گام بردارد و ما نیز آماده همکاری در این زمینه هستیم.

نجار با اشاره به اینکه مطبوعات باید فعالیت‌های مختلفی را در دستور کار خود قرار دهند،‌ تصریح کرد: ارتقای معنویت در این زمینه همواره مورد تأکید است و باید بیشتر در این بخش کار شود تا توطئه‌های دشمنان خنثی شود.

وی با اشاره به اهمیت بحث حجاب و عفاف در جامعه گفت: باید به موضوع امر به معروف و نهی از منکر بیشتر پرداخته شود.

نجار با بیان اینکه ما خود را بی‌نیاز از ارائه راهکارهای مختلف نمی‌دانیم، خاطرنشان کرد: از انتقادهای سازنده با ارائه راهکار درست با روی باز استقبال می‌کنیم.

استاندار کرمان با بیان اینکه اصحاب رسانه باید تنگناها را نیز در رفع مشکلات مدنظر قرار دهند، ابراز داشت: انسان با فطرتی که دارد از خشونت و بیان تند استقبال نمی‌کند و بیان زیبا و جذاب را فطرت انسان بهتر می‌پذیرد، بنابراین رسانه‌ها می‌توانند از قالب‌های هنری مانند شعر، طنز، کاریکاتور و سایر راهکار‌های هنری برای بیان حرف خود استفاده کنند.

وی با بیان اینکه بحث تحلیل محتوای مطبوعات و سایر رسانه‌ها باید توسط خانه مطبوعات استان با همکاری اداره کل ارشاد انجام شود، بیان داشت: در بحث انتخابات، تمام مطبوعات و رسانه‌ها باید پای کار بیایند تا زمینه حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی بیش از پیش فراهم شود.

نجار با بیان اینکه قانونمداری در دستور کار ما قرار دارد، افزود: انجام این مهم را وظیفه شرعی و قانونی خود می‌دانیم و با توجه به جایگاه و رسالتی که داریم به قانون نگاه تعبدی داریم.

وی تصریح کرد: تلاش می‌کنیم در انتخابات براساس قانون حرکت کنیم و به همه فرمانداران و بخشداران تأکید شده در این راستا گام بردارند و هیچ بی‌تقاونی را نمی‌پذیریم.

نجار با بیان اینکه تلاش ما برای حضور حداکثری است، عنوان کرد: در استان کرمان در انتخابات‌های گذشته نیز پیشگام بوده و سال جاری نیز رکورد انتخابات‌ها را می‌شکند.

وی خاطرنشان کرد: ملت ایران بصیر، آگاه و هوشیار هستند و پیش از همه مسئولان حرکت می‌کنند و در تمام صحنه‌ها حضوری حداکثری دارند.

نجار ابراز داشت: رسانه‌ها باید در راستای ترویج امید و نشاط به جامعه و ارائه عملکردهای دولت که همه متعلق به نظام الهی است، پیشگام باشند و تلاش و فشار را برای حضور حداکثری فراهم کنند.

وی گفت: ما آمادگی برای انتخابات در هر زمان را داریم و امیدواریم بتوانیم در فضایی بسیار آرام و بانشاط انتخابات سالم و بدون عیب و نقص برگزار کنیم و در این زمینه تمهیدات لازم را اندیشیده‌ایم.

استاندار کرمان اذعان داشت: امنیت انتخابات در سطح استان و تمام صندوق‌ها پیش‌بینی شده و تعامل با دستگاه‌های ‌نظارتی را که از جایگاه بسیار بالایی برخوردار هستند در دستور کار خود داریم.

نجار با تأکید بر رعایت اخلاق انتخاباتی توسط کاندیداها و طرفداران آنها بیان داشت: انتخابات ما در یک کشور الهی و اسلامی برگزار می‌شود که متعلق به امام زمان (عج) است و باید به حکومت این امام متصل شود، بنابراین باید رعایت اخلاق مدنظر همه باشد.

وی عنوان کرد: انتخابات در کشور اسلامی باید منجر به وحدت و انسجام ملی شود، رفاقت موجب احیای ارزش‌ها و منجر به افزایش معنویت و فضیلت می‌شود.

نجار  ابراز داشت: از کاندیداها خواسته‌ایم تا در انتخابا‌ت توانمندی و افکار خود را برای مردم بازگو و از تخریب دیگران پرهیز کتنند.

وی افزود: کاندیداها و طرفداران آنها باید اخلاق انتخاباتی را رعایت کنند، این انتخابات‌ها باید با تمام انتخابات‌های دنیا تفاوت داشته باشد و همه حسرت آن را بخورند.

نجار با اشاره به فعالیت‌های 19 ماهه خود در استان کرمان تصریح کرد: امنیت زیرساخت تمام کارهای اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و دینی است و در این راستا تاکنون پنج تا شش رزمایش داشته‌ایم، هدف ما ایجاد آرامش برای انجام کار و تلاش در زمینه‌های مختلف است.

وی با تأکید بر گسترش معنویت در جامعه گفت: این مهم باید مدنظر تمام مطبوعات و رسانه‌ها قرار گیرد.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول