اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه جنوب کرمان:

پل دوم هلیل 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه و ترابری جنوب کرمان با بیان اینکه این پل اکنون با پیشرفت فیزیکی 95 درصدی در حال اتمام است، گفت: امیدواریم با تخصیص اعتبارات مذکور تا پایان سال جاری، پروژه به اتمام برسد.

پل دوم هلیل 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد
محمدمهدی بلوردی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جیرفت اظهار داشت: با توجه به لزوم ارتباط بخش‌ها و مناطق جمعیتی غرب شهرستان جیرفت با مرکز شهرستان و بالعکس و حجم بالای ترافیک تنها معبر عبوری پل اول هلیل و بعضا راه‌بندان‌های متعدد به احداث پل دیگری به شدت نیاز بود.
وی افزود: بر همین اساس در دور اول سفر ریاست جمهوری به جنوب استان کرمان، احداث پل دوم هلیل در لیست مصوبات سفر قرار گرفت.
بلوردی تصریح کرد: متعاقب آن در سال 1387 نخستین رقم اعتباری برای آغاز عملیات اجرایی، به اداره کل راه و ترابری ابلاغ و واریز شد.
وی ابراز داشت: با توجه به عرض رودخانه و وجود ترافیک در مسیر جیرفت میانچیل مطالعات پل به سرعت انجام گرفت.
بلوردی بیان داشت: این پل با عرض 533 متر و 26 دهانه 20.5 متری و با هزینه بیش از 5 میلیارد و 300 میلیون تومان برای اجرا انتخاب شد.
وی عنوان کرد: پل دوم هلیل دارای 130 شمع بتنی درجا به طول 22 متر و قطر 1.5 متر است که زیر فنداسیون پل، حفاری و اجرا شده‌اند.
بلوردی خاطرنشان کرد: سیستم اجرای این پل به صورت بتنی و دال است که 156 تیر بتنی و پیش‌ساخته در محل کارگاه ساخته و نصب شده است.
وی اذعان داشت: حدود 2 هزار تن آرماتور «بیش از 100 تریلر» و بیش از 12 هزار و 500 مترمکعب بتن در بخش‌های مختلف سازه‌ای این پل استفاده شده است.
بلوردی گفت: تراز ارتفاعی این پل از کف شمع ساخته شده تا روی دال حدود 30 متر است.
مدیرکل راه و ترابری جنوب کرمان اظهار داشت: بر اساس برنامه پنجم توسعه، توزیع اعتبارات پروژه به کمیته برنامه‌ریزی شهرستان‌ها واگذار شده است.
وی افزود: بر همین اساس در سال جاری باقیمانده اعتبار مورد نیاز پل تا سقف 10 میلیارد ریال توسط کمیته برنامه‌ریزی و 10 میلیارد ریال نیز توسط وزیر راه و شهرسازی در سفر شهریور ماه ایشان و طی بازدید از پل مذکور، تعهد شده است.
بلوردی با بیان اینکه این پل اکنون با پیشرفت فیزیکی 95 درصدی در حال اتمام است، تصریح کرد: امیدواریم با تخصیص اعتبارات مذکور تا پایان سال جاری، پروژه به اتمام برسد.
انتهای پیام/ی20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول