اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس نظارت بر اماکن عمومی گیلان:

تغییرات در تالارهای عروسی با مجوز باشد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی گیلان خواستار اخذ مجور برای تغییرات فیزیکی در تالارهای عروسی شد و گفت: در صورت عدم اخذ مجوز اجازه برگزاری مراسم به این مکان‌ها داده نمی‌شود.

تغییرات در تالارهای عروسی با مجوز باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمد بهادریان ظهر امروز در جلسه پیشگیری از آسیب‌ها و انحراف‌های اجتماعی با موضوع رعایت حجاب و عفاف در اماکن عمومی به‌ویژه تالارهای عروسی گیلان به ضوابط انضباطی در تالارها اشاره کرد و اظهار داشت: گیلان تعداد 181 تالار دارد و با وجود آنها مشکلات مردم در برگزاری مراسم‌ها برطرف شده است.
وی با بیان اینکه فرصت‌ها و آسیب‌ها باید در تالارها در نظر گرفته شود، افزود: جشن و شادی در سخنان ائمه (ع) آمده است.
بهادریان جشن و شادی را فرصتی ایده‌آل دانست و تصریح کرد: بعضی از آسیب‌ها در کنار آن وجود دارد.
رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی گیلان بیشتر صاحبان تالارهای استان را قانون‌مدار توصیف کرد و گفت: صاحبان تالارها برای انجام تغییرات فیزیکی باید مجوز لازم را اخذ کنند و در غیر این صورت مجوز برگزاری مراسم‌ها به آنها داده نمی‌شود.
وی، عدم وجود هرگونه معبر به سالن بانوان را از قوانین تالارها عنوان کرد و بیان داشت: شیشه سالن بانوان باید مشجر و پرده‌دار باشد و این امر الزامی است.
بهادریان عدم نصب تصویر شخصیت‌های ملی و مذهبی در داخل سالن‌ها را ممنوع دانست و خاطر نشان کرد: نصب دوربین مداربسته در بخش بانوان ممنوع است.
رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی گیلان نصب دوربین در بخش آقایان و دیگر نقاط در تالارها را آزاد اعلام کرد و ابراز داشت: فیلمبرداران از مجالس حتماً باید دارای مجوز باشند.
وی با تاکید بر رعایت کامل حجاب عروس و همراهان او هنگام ورود و خروج از تالار، یادآور شد: این تخلف دهن‌کجی به هنجارهای اسلامی جامعه است.
بهادریان اجرای هرگونه برنامه هنری در تالارها را منوط به اخذ مجوز از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ذکر کرد و افزود: برگزاری تمام مراسم‌های عبادی، سیاسی، علمی، ورزشی، انتخاباتی و ... حتماً باید با اخذ مجوز از نیروی انتظامی انجام شود.
رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی گیلان در اختیار قرار دادن تالار به مشتری طبق فرم این اداره را الزامی خواند و اذعان داشت: 48 ساعت قبل از برگزاری مراسم باید از نیروی انتظامی مجوز اخذ شود.
وی با اشاره به راه‌اندازی سامانه تالارهای عروسی از سال 87 در گیلان، تصریح کرد: بیش از 95 درصد تالارها متصل به سامانه هستند و استعلام‌ها از طریق این سامانه انجام می‌شود.
بهادریان عدم اجرای ضوابط و مقررات از طرف صاحبان تالارها را سبب پلمپ تالار دانست و اظهار داشت: پلمپ واحد صنفی برای نخستین بار به مدت 10 روز، دومین بار یک ماه و سومین بار چهار ماه صورت می‌گیرد ضمن اینکه در نوبت پنجم پروانه واحد متخلف ابطال می‌شود.
رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی گیلان با بیان اینکه بحث هنجارها و ناهنجاری‌ها نظام را به مخاطره می‌اندازد، خاطر نشان کرد: دشمن در امور فرهنگی سرمایه‌گذاری کرده و جنگ نرم را آغاز کرده است.
وی امواج ماهواره را آتش تهیه جنگ نرم توصیف کرد و گفت: بعضی از افراد ناآگاه فریب دشمن را خوردند و پیاده نظام آمریکا شدند.
بهادریان بر رعایت ساعت کار تالارها و واحدهای صنفی تاکید کرد و ابراز داشت: بحث ساعت کار امنیتی و ترافیکی است.
رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی گیلان استفاده از ماهواره در تالارهای عروسی را ممنوع خواند و بیان داشت: تبلیغ هرگونه اجناس، کالا و مکان در ماهواره ممنوع اعلام شده و پلیس فتا آن را پیگیری می‌کند.
وی پلمپ واحدهای صنفی را طبق قانون اعلام کرد و یادآور شد: بعضی به صورت خودسرانه فک پلمپ می‌کنند و این امر بین سه ماه تا دو سال زندانی دارد.
بهادریان بحث تالار باغ‌ها را از مشکلات صاحبان تالارها عنوان کرد و افزود: تالار باغ‌ها بدون مجوز اقدام به برگزاری مراسم‌ها می‌کنند.
رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی گیلان از اخذ مجوز تعدادی از گروه‌های هنری توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خبر داد و اذعان داشت: با گروه‌های هنری غیرمجوزدار برخورد قانونی می‌شود.
وی به راه‌اندازی کاروان‌های خودرویی عروسی در سطح شهر اشاره کرد و اظهار داشت: بیشتر خانواده‌ها مقید به مسائل شرعی هستند.
بهادریان خواستار نظارت اتحادیه‌ها در بحث تالارها شد و گفت: تمام موارد نباید به عهده نیروی انتظامی گذاشته شود ضمن اینکه بازرسان اتحادیه‌ها موظف به کنترل تالارها هستند.
انتهای پیام/خ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول